Новини
Дискаунтърът Penny в Румъния приключи 2023 г. с приходи от над 8,32 млрд. румънски леи (716 млн. евро), което представлява 16% ръст на годишна база и нов рекорд за компанията. Това е деветата поредна година, в която Penny Румъния отчита най-висок ръст на оборота сред компаниите, влизащи под шашката на германската REWE Group.
Дискаунтърът отчете нетна печалба от 224 млн. румънски леи (19 млн. евро) през 2023 г., което представлява скок от 47% спрямо предходната година.
Penny направи сериозни инвестиции за растежа си в северната ни съседка, отделяйки над 634 млн. леи (130 млн. евро) за разширяване и модернизиране на магазинната си мрежа и логистичната си инфраструктура, в това число разширяването на логистичния център в Бакъу.
През 2023 г. търговската верига определи за свой приоритет оптимизирането на изживяването по време на пазаруване и преустройството на магазините, така че да осигурят максимална удовлетвореност на клиентите. Някои ключови промени включват улеснен достъп до често купувани артикули като салати и готови ястия, по-добро излагане в сектора с плодовете и зеленчуците, зони с продукти за възрастни, бебета и домашни любимци, по-добро позициониране на продукти като подправки и сладолед, и реорганизация на кътовете за „импулсни покупки“.
Магазините на Penny в Румъния са оборудвани със системи за охлаждане с въглероден диоксид и разполагат на териториите на паркингите си станции за зареждане на електромобили, с което отразява ангажимента си към по-екологична работа.
През 2023 г. компанията разшири предложенията за доставки по домовете, като си партнира с Glovo и Bringo, а през март тази година стартира ново партньорство с Tazz, предоставяйки на клиентите още повече възможности за избор на доставка. Penny присъства в 60 града в Румъния и към момента доставя от 187 магазина. Миналата година компанията постави нов рекорд, отваряйки 40 нови магазина и в момента мрежата й се състои от 378 магазини, зареждани от четири логистични центъра.
Търговецът се стреми към двуцифрен ръст на приходите през 2024 г. В плановете му влизат откриването на между 35 и 40 нови магазини и строеж на нов логистичен център близо до Букурещ.
Penny да пусне първия си „автономен“ магазин в Букурещ в края на май, който ще демонстрира най-новите постижения на компанията в цифровите технологии за търговия на дребно.
За тази година дискаунтърът е отделил инвестиционен бюджет от 150 млн. евро, което е с 22 млн. евро повече от миналата година. Търговецът на дребно планира да инвестира 1 млрд. евро в Румъния до 2030 г.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай