SPAR проявява сериозен интерес към сръбския пазар

Дата: 28.09.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
SPAR проявява сериозен интерес към сръбския пазар

Холандската верига супермаркети SPAR ще навлезе на сръбския пазар, придобивайки местната верига Mercator S, съобщава изданието Vecernje Novosti. За подобна стъпка се говореше в началото на кризата с Agrokor , но слуховете позатихнаха заради сериозните проблеми, които изпитваше хърватският гигант, който управлява Mercator S, състоящ се от магазините Idea и Roda.

Седалището на Sberbank, която притежава Agrokor е във Виена, точно както и офиса на SPAR за Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и е много вероятно там да текат преговори за преминаването на сръбския бизнеса на Agrokor в ръцете на SPAR.

Източникът на Vecernje Novosti твърди, че Sberbank няма интерес в „подреждането на рафтове в супермаркети” в Сърбия, така че е много вероятно скоро да се стигне до финално споразумение със SPAR. Холандският търговец обикновено навлиза на нови пазари чрез придобивания, за разлика от своя конкурент Lidl, който се цели по-скоро в инвестиции „на зелено”.

Бостян Брантуша, мениджър „Експанзия и развитие” на SPAR е потвърдил пред сайта B92.net, че проблемите с Agrokor имат косвено влияние върху решението им да настъпят на пазара в Сърбия, след като са отчели реални възможности за развитие на него.

Веригата супермаркети SPAR е създадена в Холандия през 1932 г. Развитието й на външни пазари стартира през 1947 г. когато търговецът отваря своя първи магазин в Белгия. Днес, веригата има приблизително 16 хил. магазина в 34 страни. SPAR е най-голямата верига супермаркети в Австрия, като през 2007 г. във Виена беше създаден и клона за управление развитието на компанията в ЦИЕ .