Новини
Tesco обяви продажбата на 301 от магазините си в Полша на дискаунтъра на Salling Group – Netto. В сделката се включва още и продажба на два дистрибуторски центъра и централата в Краков, като всичко е оценено на 181 млн. евро. Сделката трябва да бъде одобрена от полската служба за конкуренция и защита на потребителите и се очаква да бъде финализирана през четвъртото тримесечие на 2020 г.
Продажбата на Tesco в Полша не е неочаквана новина. Компанията Tesco Central Europe обяви 12% спад в приходите си за 2019 г., който се дължеше най-вече на слабото представяне на веригата в Полша. Компанията се дори за възстановяването на растеж и постигане на рентабилност, които бяха постигнати на други централно европейски пазари, следвайки 3 годишен план за преструктуриране. Резултатите на полския пазар бяха допълнително възпрепятствани от загубите заради въведената през 2018 г. забрана за търговия в неделя. Продажбата ще помогне на британския търговец да постигне ръст на останалите три централно европейски пазара – Чехия, Унгария и Словакия.
Търговецът се стреми да подобри рентабилността на глобалните си операции, но среща затруднения в Азия и най-вече в Централна Европа. Така се започна цялостна промяна на бизнеса в Полша, която включи закриването на хипермаркетите на веригата. Последва затваряне и продажба на всички големи формати магазини на веригата през 2019 и 2020 г., като 22 обекта бяха продадени на конкуренти като Kaufland. За да подобри финансовото си представяне, компанията се съгласи да продаде Tesco Asia и напусна джойнт венчъра си с China Resources Holding в Китай. Продажбата на операциите в Полша ще позиционира Tesco като по-малък, но печеливш бизнес преди встъпването в длъжност на новия изпълнителен директор на групата Кен Мърфи на 1 октомври 2020 г.
Сделката е от основно значение за стратегията на Netto за растеж. Компанията майка на търговеца Salling Group, продаде 163 Netto магазини в Швеция през 2019 г., за да подпомогне растежа си в Дания и Полша. С придобиването на магазините от британския търговец, Netto ще увеличи присъствието си в Краков, който е третият по големина град в Полша. Докато чака одобрение от органите, контролиращи конкуренцията, Netto ще похарчи повече от 224 млн. евро за преобразяването на новопридобитите магазини през следващите 12-18 месеца. Дотогава, обектите ще оперират под бранда Tesco.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай