Новини
Ново проучване в Белгия показва, че през последните две години цените на продуктите на брандираните продукти са се повишили най-бързо във веригата Colruyt, а най-бавно в Delhaize, посочва сайтът retaildetail.eu. Собствените марки на Carrefour пък са поскъпнали значително.
От януари 2022 г. цените при Colruyt са се повишили средно с 30% в сравнение с ръстовете от 24,7% при Carrefour и 22% при Delhaize, показва анализ на приложението PingPrice. Проучването сравнява развитието на цените на петдесет известни марки през последните две години в трите най-големи белгийски търговеца.
Брандираните продукти са поскъпнали навсякъде, но значително повече в Colruyt. Това наблюдение е в съответствие с финансовите резултати на търговеца на дребно, публикувани през септември.
Цените в Delhaize се повишиха с 22,5% през 2022 г., но останаха стабилни и дори леко спаднаха през 2023 г. Изглежда, че Delhaize се фокусира върху намаляването на цените в магазините си, за да спечели обратно клиенти след бурята, която франчайзинговият план на търговеца предизвика в началото на 2023 г.
Въпреки че продуктите на брандираните продукти поскъпнаха значително, същото важи в пълна сила и за продуктите със собствените марки на веригите в Белгия. В Carrefour средното увеличение на цените е 21,3%, в сравнение със 17,98 % в Colruyt и 13,57 % в Delhaize. Така наречените “първокласни марки” поскъпнаха още по-бързо: Simpl (Carrefour) поскъпна с 27,63%, цената на 365 на Delhaize се увеличи с 23,71%, а ръстът на цените на Colruyt Everyday достигна 18,03%.
Най-силно поскъпват олиото, замразените продукти, брашното, млечните и тестените изделия. Маслото и млечните продукти отбелязаха лек спад през 2023 г., но той остава много ограничен в сравнение с огромните ръстове от последните две години.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай