Дискаунтърите приключиха 2024 г. като най-добре представилите се в Нидерландия

Дата: 20.01.2025 Коментари: 0
Снимки (1)
Дискаунтърите приключиха 2024 г. като най-добре представилите се в Нидерландия
Дискаунтърите са приключили 2024 г. като най-силно представящи се на нидерландския пазар на хранителни стоки, установява проучване на анализаторската компания Hiiper.
 
Монитора на супермаркетите по тримесечия на Hiiper, който показва резултатите за четвъртото тримесечие на миналата година, постави индекса на оборота на 100, наравно с година по-рано. Агенцията установява, че броят на транзакциите е спаднал до индекс от 96, поради прекратяването на продажба на тютюневи изделия. Средният разход на транзакция се е повишил с приблизително 4%, до 23,79 евро.
 
Aldi отчита индексен резултат от 110 за тримесечието, а Lidl 108, като и двата дискаунтъра са отбелязали по-високи разходи на клиент според Hiiper.
 
Други ценово ориентирани формати също са отбелязали добри резултати, като Dirk (108), Nettorama (108) и Vomar (103) са се повишили спрямо същия период на 2023 година. Albert Heijn е отчел индексен резултат от 104 през четвъртото тримесечие, а Jumbo е постигнал резултат от само 93.
 
Разглеждайки само месец декември, общият индекс на пазарния оборот възлиза на 96, което показва, че потребителите са похарчили „значително по-малко“ пари в супермаркетите през месеца, въпреки че спирането на продажбите на тютюневи изделия също играе роля за това.
 
В допълнение, купувачите посещават магазините по-рядко, отколкото през същия период година по-рано.
 
Седмицата преди Коледа отбелязва общия оборот, индексиран на 99, което показва малко по-ниски потребителски разходи в сравнение със същия период на 2023 г. По-специално, Albert Heijn достига своя връх през този период, постигайки най-високия си пазарен дял за годината, индексиран на 103, докато Jumbo се представя по-слабо с индекс 92.
 
„По-високите цени на хранителните стоки оказаха ясно въздействие върху коледното пазаруване – ясен сигнал от потребителя“, коментират от Hiiper.