Новини

Хората не искат да пестят от чашата си кафе. До този извод стига Starbucks след поредното рекордно тримесечие. Веригата остава уверена и за следващата година.
Продажбите са се повишили с 3% до 8,41 милиарда долара: кафе веригата дължи този рекорден оборот основно на една седмица през септември – момента, в който Starbucks представи прочутите си есенни напитки с „подправка от тиква“. Седмицата отчете най-добрата седмица на продажбите.
Въпреки че цените се повишиха с около 6 % през последната година, потребителите не бяха обезкуражени. Напротив: те заложиха още повече на „екстри“, като бита сметана, ароматизиран сироп или чаша еспресо към него. Днес 60% от всички напитки, продавани от веригата, са персонализирани по този начин.
Временно изпълняващият длъжността главен изпълнителен директор Хауърд Шулц вижда Starbucks като „достъпен лукс“, на който клиентите продължават да се отдават. На съпоставима база глобалните продажби са нараснали със 7% през периода юли-септември. Вярно е, че растежът се дължи главно на потребителите от Северна Америка, тъй като коронавирусът продължи да тормози Китай това лято.
Въпреки това нетната печалба е намалена наполовина до 878 милиона долара, тъй като веригата инвестира в нови магазини и заплати на служителите. Компанията се бори с нарастващото синдикално движение, нещо, на което изпълнителният директор Шулц яростно се противопоставя от години. 249 от 10 000 магазина на Starbucks в САЩ вече са гласували за обединение. За да спре тази еволюция, веригата направи приготвянето на напитки по-лесно с ново оформление на магазина и отдели 1,2 милиарда долара за повишаване на заплатите.
Следващата финансова година (започваща), Starbucks очаква глобалните сравними продажби да нараснат между 7 и 9 %, в сравнение с 8 % през току-що приключилата финансова година. Веригата кафенета казва, че има много лоялни клиенти, които също са все по-млади. Днес повече от половината от клиентите му са или милениали, или Gen Z.
Източник: RetailDetail
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай