Електронната търговия ще нарасне до над 4 трилиона долара тази година

Дата: 16.07.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Електронната търговия ще нарасне до над 4 трилиона долара тази година

Електронната търговия в световен мащаб се очаква да достигне над 4 трилиона долара (3,68 трилиона евро) тази година, но темпът й на растеж се очаква да се забави през идните години, посочва European Supermarket Magazine, цитирайки сайта Stocklytics.com. Очакваните продажби ще са 90% увеличение спрямо 2019 г., когато електронната търговия е регистрирала 2,18 трилиона долара.

След като COVID-19 предизвика бум в онлайн пазаруването, приходите от него нарастваха средно с 25 на сто на година, преди да спаднат през 2022 и 2023 г. 

Германската платформа Statista очаква през тази и следващата година високи темпове на растеж, съответно с 14,6% и 16,4% на годишна база. След това обаче, онлайн пазарът ще се изправи пред значително забавяне, което ще доведе до нарастване на приходите от електронната търговия в по-малки темпове отколкото предходните години. По данни Stocklytics.com световните приходи от електронна търговия ще се увеличат с 11,5% през 2026 г., почти 5% по-малко от предходната година, и ще достигнат 5,34 трилиона долара (4,91 трилиона евро). 

Тенденцията на забавяне ще продължи и през 2027 г., като годишният темп на растеж ще падне до 9,2%. 

Всички региони се очаква да регистрират забавяне. Азия, която е най-големият пазар за онлайн търговия, с гиганти като Alibaba, AliExpress, JD.com и Rakuten, ще понижи ръста си от 15,6% на 4,5% през следващите пет години. Въпреки това Азия ще генерира приходи от над 3,15 трилиона долара (2,90 трилиона евро) до 2029 г., което ще е повече от половината от приходите в световен мащаб.

Приходите на американския пазар ще се увеличат до 2 трилиона долара (1,84 трилиона евро) до 2029 г., като темпът на растеж ще спадне от 14,6% на 4,7%. Европа ще отбележи темп на ръст от 4,5% през 2029 г., равняващо се на 1 трилион долара (920 милиарда евро).

Въпреки забавянето, глобалният пазар на електронна търговия все пак ще спечели над 1 млрд. нови потребители през следващите пет години, увеличавайки се от 2,5 млрд. през 2024 г. на 3,6 млрд. през 2029 г. 

Онлайн търговията претърпя значителни промени през последните пет години, добавя Stocklytics.com. „Новите технологии, включително AI, гласово търсене и др., изведоха изживяването при онлайн пазаруване на изцяло ново ниво, като на практика изтриха разликите между пазаруването по интернет и влизането във физически магазини.

Тези промени са помогнали на пазара за електронна търговия да привлече повече потребители и да генерира повече приходи от всякога, въпреки негативни фактори като проблеми с веригата за доставки, инфлация, нарастващи разходи за дигитална реклама и променящо се потребителско поведение.