Как се справят търговците на дребно с увеличаващите се кражби във Великобритания?

Дата: 07.06.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Как се справят търговците на дребно с увеличаващите се кражби във Великобритания?
Кризата с разходите за живот доведе до скок в кражбите от магазини, като последните данни на Службата за национална статистика на Великобритания  разкриват, че инцидентите са скочили с 22% през годината до септември.
 
С увеличаването на кражбите търговците на дребно са предприели радикални стъпки, за да предотвратят свиването. От излагане на празни кутии от кафе на щандовете до технология за лицево разпознаване, ето някои от тактиките, които търговците на дребно използват, за да премахнат кражбите от магазини:
 
Камери за разпознаване на лица в Sports Direct
 
Sports Direct въведе технологията за лицево разпознаване Facewatch, за да идентифицира крадците от магазини, както и всички потенциални нарушители. Frasers Group, която притежава Sports Direct, пусна биометрични камери в 27 от своите магазини. Камерите сканират лицата на купувачите, за да могат да бъдат сравнени с база данни от заподозрени престъпници. Персоналът се информира, ако технологията съпостави лицето на купувача с лице в базата данни.  Персоналът трябва да реши как да се справи със ситуацията, което означава, че купувачът може да бъде отстранен от магазина или внимателно наблюдаван.
 
Докато лицата на клиентите ще бъдат сканирани при влизане в магазин, те по-късно ще бъдат изтрити, стига да не бъдат маркирани от системата. Но ако служителите открият, че някой участва в кражби от магазини, снимките се качват в списъка за наблюдение, съхраняват се в продължение на една година и дори могат да бъдат споделени с други магазини с помощта на Facewatch.
 
Използването на камерите със сигурност се оказа спорно, като активистите за граждански свободи нарекоха технологията „наблюдение на Оруел“. Frasers Group обаче защити този ход, обяснявайки, че използва системата, за да „осигури безопасността“ на персонала и „да помогне за предотвратяване на кражби“.
 
Сканиране на разписката на Sainsbury
 
Магазините на Sainsbury откриха, че трябва да сканират касовите си бележки, за да излязат от определени магазини. Супермаркетът е инсталирал бариери за изход за тези, които използват касите на самообслужване в някои магазини, където клиентите трябва да покажат доказателство за покупката си, за да напуснат магазина.
 
Говорейки с Retail Gazette през декември, Sainsbury’s разкри, че технологията не е нова, но едва наскоро е била забелязана от потребителите на социалните медии. Въпреки това, тъй като технологията се разпространява в други магазини, все повече и повече купувачи изразяват раздразнението си.
 
M&S и Co-op ограничиха продуктите на рафтовете си
 
Супермаркетите прибягнаха до ограничаване на броя на продуктите, изложени на рафтовете в някои магазини, в опит да намалят кражбите. M&S ограничи броя на пържолите на рафтовете в някои от магазините си, докато Co-op направи същото за продукти като буркани с кафе.
 
Една клиентка на M&S в магазините Harrow каза, че на рафта са били изложени само три пържоли, когато е посетила магазина. Изумената купувачка обясни, че „никога не е виждала такива екстремни мерки за сигурност“ преди.
 
M&S каза пред The Times: „Подобно на много други търговци на дребно, в определени магазини, където има големи случаи на кражби, понякога ще ограничаваме броя на артикулите с по-висока стойност, които се показват, за да възпираме крадците и да предпазим нашите колеги и клиенти. Ако клиент иска повече от конкретен артикул, отколкото е изложено на рафта, нашите колеги винаги са на разположение, за да помогнат.“
 
Междувременно The Co-op започна да показва празни буркани за кафе на рафтовете си, за да предотврати кражби от магазини в ход, който един купувач описа като превръщайки местния си магазин в „шоурум за хранителни стоки“.
 
Един магазин в Walthamstow предприе противоречивия ход, след като цената на неговия буркан от 200 грама разтворимо кафе Kenco Smooth скочи до небето до £10,50.
 
Междувременно бяха забелязани кутии, защитени с GPS, съдържащи буркани за кафе в клон на Co-op в Харбърн, Бирмингам.
 
Говорител на Co-op обясни: „Защитата на безопасността на нашите колеги е приоритет и ние знаем, че кражбата от магазина може да бъде огнище на насилие срещу работниците в магазина, така че макар това да не е национална политика, магазинът може да реши да приложи мерки за сигурност на продуктите на на местно ниво, ако изпитват конкретен проблем.“
 
Пробване на една обувка
 
Пазаруващите в Office съобщават, че им е позволено да пробват само една обувка наведнъж в някои магазини, за да предотвратят клиентите да излизат по чифт. Някои недоволни клиенти се обърнаха към социалните медии, за да се оплачат, като един описа преживяването като „мрачно“. „Вчера пробвах обувки в Office и те ми позволиха да пробвам само една обувка от всеки чифт, който разглеждах, очевидно политиката им сега – имаше подобни чувства на мрачност“, отбеляза един потребител на Twitter.
 
Въпреки това Office каза пред Sky News, че това не е политика за цялата компания, но призна, че „няколко магазина периодично следват тази процедура по изключение“. Търговецът вече е инструктирал всичките си магазини „незабавно да спрат тази практика".
 
Nisa въведе изкуствен интелект за разпознаване на крадци
 
Смесен магазин на Nisa в лондонския квартал Poplar трансформира загубите от кражби от £1000 на седмица до по-малко от £100 на седмица с помощта на AI.
 
Магазинът е интегрирал софтуера на Veesion със своите съществуващи камери за видеонаблюдение и мрежа за сигурност, за да идентифицира потенциална престъпна дейност. „Тук кражбите от магазини винаги са били сериозни, но се превърнаха в истински проблем през последните три или четири години“, казва управителят на магазина Сивакумар Пандиан.
 
Технологията открива всякакви подозрителни движения на клиенти, включително купувачи, които поставят артикули в джобовете си или необичайни модели на сърфиране, и след това уведомява служителите на Nisa чрез приложение. 
„След като бъдем предупредени за подозрителната дейност и сме се справили с нея, имаме три възможности“, казва Пандиан. „Можем или да го регистрираме като „кражбата е спряна“, „кражбата е избягала“ или „без по-нататъшни действия“ – което казва на AI системата, че това все пак не е подозрителна дейност. Това му помага да научи какво трябва да се докладва и какво е нормална пазарна дейност.“
 
Източник: Retail Gazette