Новини
Развалящите се ябълки и банани не отблъскват германските купувачи, които „съзнателно“ купуват продукти с изтичащ срок на годност, за да спестят пари. В ново проучване поръчано от Kaufland става ясно, че един на всеки двама потребители съзнателно купува продукти, чийто „най-добър преди“ срок е на път да изтече.
Всеки четвърти редовно купува плодове и зеленчуци с леки дефекти, а осем от десет се чувстват виновни, когато храната попадне в кошчето – въпреки че 86% признават, че купуваната от тях храна е била изхвърляна, защото е вече е била развалена.
Изводите от проучването бяха публикувани, за да подкрепят кампанията в Германия с национално покритие „Твърде добро за кошчето“, която се проведе от 29 септември до 6 октомври.
Според Федералното министерство на храните и земеделието, повечето хранителни отпадъци все още се изхвърлят от домакинствата - около 60% от хранителните отпадъци в страната се озовават в битовите кофи за боклук.
От проучването става ясно, че една трета от респондентите се съмняват, че повечето хранителни отпадъци се реализират още в магазините, въпреки делът на отпадъка от търговските обекти е около 7%.
„Отговорното боравене с храни е най-важно за нас като търговец на храни и следователно е централна тема на нашия ангажимент за устойчивост“, коментира Инес Ротвилм, ръководител на отдела за устойчивост в Kaufland. „Искаме да привлечем повече внимание към темата, защото всеки наистина може да направи разликата“.
Друга причина, поради която германците посягат към продукти с изтичащ срок на годност са намалените им цени.
Анализът на германската верига показва, че 22% често купуват печива, плодове и зеленчуци, чиято цена пада преди затварянето на магазина, а 18,5% купуват хляб и тестени изделия от предния ден.
Интересното е, че хранителните отпадъци изглежда са проблем на поколенията, като около половината от хората над 65 години изхвърлят храна по-малко от веднъж месечно. В същото време над 70% от потребителите между 30 и 39 години и 60 на сто от 18 до 29-годишните, изхвърлят храна поне веднъж месечно.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай