Новини

През 2021 г. приблизително 257 нови супермаркета са отворили в Португалия, което представлява 3,8% ръст на търговските площи, според последния доклад на Alimarket.
Въпреки че е силно концентриран пазар, на който първите четирима играчи представляват 67,6% от търговската площ и половината от магазините, той все още предлага възможности за растеж, отбелязва проучването.
Пазарният лидер MC Sonae завърши 2021 г. с шест точки преднина пред друга местна група, Jerónimo Martins, докато и двете добавиха над 20 000 квадратни метра към своята търговска мрежа.
На други места Aldi води при отварянето на магазини по площ и се изкачва с една позиция в общото класиране до седмо място.
Германският дискаунтър откри 22 супермаркета миналата година, което представлява една пета от всички открити магазини в Португалия. Aldi планира да продължи със стратегията си за разширяване, насочвайки се към 200 магазина до 2025 г.
От своя страна Lidl отвори осем магазина и обнови 19 други, в допълнение към отварянето на първия си магазин в зона за обслужване. Планира да се разшири до автономния регион Мадейра от 2023 г.
Базираната във Валенсия верига Mercadona влезе в топ 10, след като отвори девет супермаркета, добавяйки 17 100 квадратни метра. Компанията се стреми да се разшири както в Централна, така и в Южна Португалия, отваряйки център за съвместни иновации в Лисабон, за да стимулира растежа.
Източник: European Supermarket Magazine
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай