Обявени са финалисите за европейските награди за собствени марки 2024 г.

Дата: 28.01.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Обявени са финалисите за европейските награди за собствени марки 2024 г.

Търговци от Франция, Германия, Италия, Испания, Португалия, Нидерландия, Ирландия, Белгия, Дания, Финландия, Швеция, Норвегия, Турция, Обединеното кралство и държавите от Централна и Източна Европа, бяха обявени като финалисти за наградите за европейски собствени марки (European Private Label Awards), които се организират от ESM: European Supermarket Magazine.

Общо 68 продуктови иновации в 17 категории са обявени за финалисти тази година. Кои са победителите ще бъде обявено през март месец. 

От търговците, които са сред финалистите има играчи от европейския сектор с търговия с бързооборотни стоки като Aldi, Lidl, Conad, Marks&Spencer, REWE Group, Salling Group, SPAR, Pingo Doce, ICA, Colruyt, Dagrofa, Müller, Billa CEE и други. 

„Тъй като потребителите почувстваха свиване на доходите през миналата година, търговците на дребно, които имат частни марки се активизираха, предлагайки продукти, които са наравно, а даже в някои случаи надминават брандираните продукти в съответните категории“, коментира редакторът в ESM: European Supermarket Magazine Стивън Уин-Джоунс. По думите му тази година групата от финалистите е една от най-силните до момента и отразява нивото на иновациите, които се случват в търговията с потребителски стоки в момента. 

Европейските награди за собствени марки са създадени от ESM през 2017 г., за да отличат най-въздействащите и иновативни собствени марки, които се продават в супермаркетите в цяла Европа. 

Оценяването на кандидатурите се проведе в Дъблин, Ирландия през ноември 2023 г. За целта специалисти в търговията на дребно и кулинарни експерти оценяваха всеки от продуктите по отношение на три ключови критерия – вкус, иновация и представяне. Към оценката имаха значение и други фактори като удостоверенията за устойчивост на всеки продукт.

Може да видите финалистите тук