Новини

Откриването и обновяването на магазини е спаднало с 27% в Испания миналата година, показват нови данни от RetailData.es.
Според данните, представени от търговската асоциация ASEDAS, Испанската асоциация на дистрибуторите, самообслужването и супермаркетите, около 825 нови магазина са отворени миналата година, заедно с 1300 ремонта, което е доста над 692 нови отваряния през 2019 г. и под 848-те нови магазина, които отвориха през 2020 г.
Ръстът през 2021 г. обаче беше значителен поради възстановяването на проекти, които бяха висящи по време на пандемията, с нарастване на броя на новите магазини (+1067) и обновяването на магазини (1779).
Всъщност 2021 г. постави рекорд за най-много отваряния и най-много ремонти през последните четири години, показват данните.
Общо 6 530 магазина бяха отворени или обновени през последните четири години във формат на супермаркети, като членовете на ASEDAS представляват 73% от тези цифри.
Компаниите, опериращи в общини с по-малко от 10 000 жители, главно под формата на франчайзи или кооперации, представляват повече от 20% от новите открити позиции.
„Трудностите, които преживяхме през последните години, с пандемията и текущата криза на цените, са отразени в картата на отварянето на магазини за дистрибуция на храни“, коментира Игнасио Гарсия Магарсо, генерален директор на ASEDAS. „Въпреки това, заключението в края от 2022 г. е, че секторът поддържа устойчива динамика."
Източник: European Supermarket Magazine
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай