Новини

Въпреки тежките условия в сектора с напитките в Европа, енергийните продукти продължават да нарастват, показва най-новият доклад на Canadean. Положителната тенденция се дължи на направените иновации по отношение на вкусовете и съставките, както и появата на нискокалорични предложения, които посрещат нуждите на все още малка, но нарастваща група от здравословно ориентирани потребители.
Според доклада се очаква пазарът на енергийни напитки в Европа да нарасне с 4,9% , достигайки приблизително 550 млн. литра през 2015 г. „Енергийните напитки са неразделна част от ежедневието на потребителите, което може да е една от причините те да са толкова стабилни в страни, където други категории като газирани напитки или бира например, се понижават продължително време”, коментираха анализатори от Canadean.
Дори в държави като Гърция и Русия, където потребителите харчат по-малко средства за напитки заради затруднените икономически условия, продадените обеми енергийни напитки са стабилни. Докладът подчертава, че разширяващата се гама от вкусове е основният двигател, който стои зад продължаващата експанзия на категорията. Въпреки това, тя остава нишов пазар, представящ не повече от 0.1% от общото потребление на напитки.
Обемите на продуктите с плодов вкус са се увеличили с около 11 на сто през последните години. „Тези нови вкусове са насочени към онези потребители, които не харесват класическият вкус на енергийните напитки и които ги използват за освежаване, особено през лятото”, коментират анализаторите от Canadean. В страни като Унгария и Полша, иновациите около вкусовете са успели да привлекат обратно по-младите потребители. Напитките с ниско съдържание на калории също са се увеличили с 11,6% в Европа през последните години.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай