Пазарът на собствени марки в Италия през 2016 е на стойност 10 млрд. евро

Дата: 11.01.2017 Коментари: 0
Снимки (1)
Пазарът на собствени марки в Италия през 2016 е на стойност 10 млрд. евро

Продажбите на собствени марки в Италия се започнали да се възстановяват през 2016 г. след 3 години, в които регистрираха спадове, съобщава италианският всекидневник Il Sole 24 Ore. Според най-новите данни на агенцията за анализ на пазара IRI, сегментът на частните етикети е нараснал с 1,7% в стойност и с 0,2 на сто в обем, достигайки пазарен дял от 18,5%. Продажбите в хипермаркети, супермаркети и независими търговци са достигнали 9,76 млрд. евро въпреки че домакинствата са намалили покупките на храна с 1%.

Експерти очакват в края на 2017 г. сегментът на продуктите с частен етикет да реализира продажби в размер на 10 млрд. евро. Тези очаквания изключват реализираните продажби в дискаунтърите, където 50% от покупките са на собствени марки продукти.

Най-продаваните собствени марки са на премиум и био продуктите, които взети заедно се оценяват на 1,32 млрд. евро. Премиум сегментът реализира 14% ръст в стойност и 12,4 на сто в обем, докато био продуктите се е увеличил респективно с 16,1% и 14,4 на сто.  

Експерти от пазара подчертават, че растежът се наблюдава в сегментите с висока стойност, чрез които търговците отговарят на новите нужди на потребителите, предлагайки иновативни качествени продукти.