Повече от половината от младите потребители избират устойчиви опаковки

Дата: 19.03.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Повече от половината от младите потребители избират устойчиви опаковки
Повече от половината от потребителите на възраст между 18 и 34 години (54%) заявяват, че „винаги“ или „често“ избират продукти с устойчиви опаковки. Това е установило ново проучване на австрийската компания за производство и рециклиране на пластмаси ALPLA. В подкрепа на тази тенденция са се обявили 33% от респондентите на 35 и повече години и 25% от тези на 55 или повече години.
 
Проучването от 2024 г. е проведено съвместно с агенцията за проучвания Pollfish и цели да определи дали е очевидна разлика между поколенията, когато става въпрос за приемане на устойчиви и екологични опаковки.
Близо половината от анкетираните млади хора заявяват, че „винаги“ или „често“ пречка за избор на продукт се явява липсата устойчива опаковка, докато повече от две трети (68%) казват, че имат „висока“ или „умерена“ готовност да променят навиците си на пазаруване, когато става въпрос за устойчиви опаковки.
 
Повече от една трета (34%) казват, че избират устойчиви опаковки, дори ако са по-малко удобни – отварят се по-трудно или не се затварят отново, докато мнозинството (79%) казват, че биха били готови да платят повече за опаковки, създадени с мисъл за околната среда. Това са 56% от потребителите на 35 и повече години и 41% от потребителите на 55 и повече години.
 
„Това нарастващо търсене на устойчиви опаковки предоставя уникална възможност разграничаване на брандовете“, коментира мениджърът по устойчиви политики в ALPLA Северна Америка Били Райс. По думите му като възприемат устойчиви практики, марките могат не само да привлекат млади потребители, но и да допринесат за една по-здрава планета.
 
Повече от половината от респондентите (53%) казват, че техните социални кръгове играят роля в устойчивите им рутинни пазарувания, като изборът да пазаруват с мисъл за екологията е „силно“ или „умерено“ повлиян от изборите, направени от приятели и семейство. По същия начин са отговорили 29 на сто от представителите на по-възрастното поколение.
 
„Това разделение между поколенията представлява доходоносна възможност за марките да се адаптират и да отговорят на изискванията на екологично осъзнатото поколение“, се казва в изявление на ALPLA.