При повече от половината потребителски стоки във Франция се вижда спад в обем

Дата: 27.09.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
При повече от половината потребителски стоки във Франция се вижда спад в обем

При 61% от потребителските стоки във Франция се регистрират спадове в обемите от началото на годината до сега, сравнено със същия период миналата година, посочват данни на Kantar.

Според агенцията за маркетингови проучвания, френските домакинства купуват по-малко през тази година, като средно на трансакция в магазина минават по 11 продукта. За сравнение, през същия период на 2020 г., в потребителската кошница са попадали 14 продукта.

Тази тенденция се движи основно от факта, че френските потребители са станали изключително ценово чувствителни. В страната се отчита 13-пунктово увеличение на ценово ориентираните решения за покупка през последното десетилетие.

Тази година се регистрира особено силен тренд към собствените марки, промоциите и покупките на продукти от съществено значение, посочват от Kantar. Предпочитанията на потребителите към дискаунтърите са по-високи с 2,4-процентни пункта от началото на годината.

Домакинствата също поставят като приоритетни определени категории за сметка на други. При свежите продукти например има 2% понижение в продажбите в обем, сравнено с 2023 г. и 8 на сто спад спрямо 2019 г.

Повече от две трети (69%) от френските потребители посочват, че планират покупките си на база на цените. Промоциите са основен двигател за пазаруване при 83 на сто от купувачите.

През промоции към момента преминават 14,6% от потребителските средства, което е увеличение с 0,4 пункта сравнено с предходната година, но наскоро приетият закон, който ограничава дълбочината на промоциите, подтикна марките и търговците да преосмислят своите промоционални стратегии.

Половината от френските потребители казват, че се радват да експериментират с нови продукти, посочват данните на Kantar. В 47% от френските домакинства има поне един член, който се определя като флексатерианец. Екологичните съображения при потребителите все повече диктуват решенията за покупка, разбира се при условие че може да се има доверие на производителите, че спазват ангажиментите си в тази посока.