Новини
Продажбите на премиум собствени марки в Ирландия са се увеличили с 10,5% през 12-те седмици, приключили на 1 декември, показват най-новите данни от Kantar, цитирани от esmmagazine.com. Едновременно с ръста в разходите за частни етикети на търговските вериги, агенцията отчита допълнително похарчени 104 млн. евро за брандирани продукти. Към тази сума се включват влизат 18 млн. евро за брандирани бисквити, бира и сайдер, което се обяснява с ранното запасяване за коледните празници.
Ноември е бил месецът с най-високите продажби за годината досега в Ирландия, като броят на посещенията за пазаруване се е увеличил с 1,4% в сравнение с предходната година, а продажбите на хранителни стоки през седмиците на четвъртото тримесечие, приключили на 1 декември са се повишили с 5 на сто до 1,24 млрд. евро.
„Миналата година станахме свидетели на колосалната сума от 87 млн. евро, които преминаха през касите на търговските вериги на 23 декември и очакваме това да се случи отново този 23 декември, който ще бъде най-натовареният ден за супермаркетите през тази година“, коментира Емер Хийли, директор бизнес развитие в Kantar.
По думите й има ясни признаци, че ирландските купувачи се запасяват рано, особено що се отнася до любимите им празнични ястия. Купувачите са похарчили допълнителни 4,5 млн. евро за бисквити и крекери в сравнение с предходния месец. В същото време през ноември 15% от всички домакинства са купили пайове с кайма и повече от 36% са закупили шоколади.
Онлайн разходите също са се увеличили, като ирландските купувачи са похарчили допълнително 28,7 млн. евро за покупки онлайн, а продажбите в стойност са нараснали с 15,4% на годишна база. Броят на онлайн пазаруванията се е увеличил със 17%, тъй като купувачите са предпочитали този канал в стремежа си да спестят време в натоварения предпразничен период.
По отношение на най-добре представящите се търговски вериги през периода, Dunnes Stores държат 24,9% от пазара през 12-те седмици до 1 декември, с ръст на продажбите от 7,8% на годишна база. На второ място Tesco държи 23,6% докато третият SuperValu е с 19,9%. Lidl заема 13% от пазара, а на пето място е Aldi с 11,2 на сто. При дискаунтърите продажбите са се увеличили съответно с 5,9% и 2,5% на годишна база.
Инфлацията при хранителните стоки възлиза на 3,6% през 12-те седмици до 1 декември 2024 г.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай