Новини
Италианците остават притеснени, независимо, че разполагаемият им доход достига нивата отпреди пандемията, посочва доклад на Coop 2024, който предоставя изчерпателен преглед върху потребителски тенденции в Италия. Хранително-вкусовата промишленост отбелязва възстановяване след труден период на високи цени, се казва в проучването, цитирано от European Supermarket Magazine.
Очаква се инфлацията да се върне към нула през 2024 г., а потреблението в обем
показват положителен растеж за първи път от четири години. Продажбите в супермаркетите и магазините на самообслужване са с 3,9% по-високи през първата половина на 2024 г. спрямо същия период на 2019 г.
Храните са единствената категория, в която италианците не искат да намалят разходите си, като 21% планират да увеличат разходите си и само 10% възнамеряват да ги намалят.
Собствените марки на търговците и дискаунт магазините процъфтяват. През първата половина на 2024 г. продуктите с частни етикети акумулират 38,2% от общите пазарни продажби в обем, като се увеличават с 2,2% в стойност и 2,4% в обем, изпреварвайки марковите продукти (със спад съответно -0,5% и -2,2%).
Междувременно дискаунтърите продължават да се развиват, достигайки пазарен дял от 23%, спрямо 19% през 2019 г.
Основен приоритет на италианците са спестяванията и когато пазаруват, намаляват ненужните разходи и се фокусират върху най-важното. Въпреки това, в сравнение с други европейски страни, италианците са по-склонни да плащат повече за здравословна храна, подчертавайки своя ангажимент към здравословното хранене.
Докато средиземноморската диета остава популярна сред една трета от анкетираните, диетите на растителна основа набират популярност, а органичните храни възвръщат популярността си сред потребителите въпреки предизвикателства от предишни години, свързани с високите разходи за тях. Близо 25 млн. домакинства са започнали да купуват органични продукти, а още 9,6 млн. планират да увеличат покупките си.
По-младите поколения потребители в страната са водещата сила, комбинирайки фокус върху достъпните цени с предпочитанията си към екологично чисти предложения.
Последното стабилизиране на продажбите в обем на потребителските стоки е положително, но общата картина на потреблението в Италия остава непредвидима.
Докато инфлацията изглежда намалява, цените все още са с 20% по-високи от 2021 г. За да подкрепят продажбите и да се конкурират с други марки и канали, търговците на дребно увеличават промоционалните си активности.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай