Продуктите на растителна основа се „борят за растеж“ поради цената

Дата: 23.05.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
 Продуктите на растителна основа се „борят за растеж“ поради цената
Нов доклад на изследователя на пазара NIQ установи, че въпреки че 4,1 милиона (14,3%) от домакинствата в Обединеното кралство са консумирали веган, вегетариански, пескатариански или флекситариански вариант през 2023 г., фокусът върху стойността и ценовите точки означава, че растителната категория се бори за растеж.
 
Докладът, озаглавен „Флекситарианството: от ниша към мейнстрийм“, разглежда навиците на харчене и потребление на потребителите с веган, вегетарианска, пескатарианска и флекситарианска диета в Обединеното кралство.
 
Докладът разкрива, че на фона на кризата с разходите за живот някои категории намират за предизвикателство да постигнат растеж.
 
Трима от всеки четирима (73%) купувачи на растителна диета активно се опитват да спестят от сметките си за хранителни стоки, като техният предпочитан начин за това са промоциите (62%).
 
В допълнение, продажбите на вегетариански единици през 2023 г. са намалели за продукти алтернативи на охладено месо (-16,8%) и алтернативи на замразено месо (-13,5%), докато млеката на растителна основа отбелязаха малък ръст (+0,9%) в сравнение с нормалното мляко (+28,8%), съпоставено с числата от предходната година.
 
Докладът на NIQ показва, че алтернативите все още струват значително повече от стандартните продукти (въпреки по-бавната инфлация), докато купувачите стават по-чувствителни към цените в настоящите трудни икономически условия.
 
В него се казва, че Veganuary - традиционно време за купувачите да преминат към алтернативни на млечните  и месни продукти - е  претърпял спад в продажбите на единици за повечето алтернативни категории през януари 2023 г. в сравнение със същия период на миналата година.
 
Въпреки това все още има пазар за продукти на растителна основа, тъй като данните от NIQ показват, че 38% от населението на Обединеното кралство заменя ястията, съдържащи месо, с вегански или вегетариански алтернативи поне веднъж седмично.
 
„Потребителите в Обединеното кралство са изправени пред предизвикателен икономически натиск и цената е важен фактор, който разубеждава хората с по-гъвкакво хранене да купуват алтернативи на месо и млечни продукти в сегашния климат“, каза Катрина Бишоп, мениджър за активиране на лидерството в Обединеното кралство в NIQ.
 
„Това е отразено във въздействието, което Veganuary оказа за стимулиране на нов интерес през тази година, като търговците на дребно се фокусираха повече върху цялостните ценови съобщения, което повлия на продажбите през този период.“
 
Източник: European Supermarket Magazine