Новини

Европейските потребителски разходи се очаква постепенно да се възстановят през следващите 12 месеца, тъй като инфлацията намалява и лихвените проценти падат, сочи нов доклад на рейтинговата агенция Moody's, цитиран от European Supermarket Magazine.
Последният доклад на агенцията за състоянието и нагласите на потребителите в Европа отбелязва, че по-ниската инфлация ще доведе до постепенно увеличаване на реалния доход, „облекчавайки част от напрежението върху домакинствата“.
Moody's очаква, че строгата парична политика ще поддържа общата инфлация в низходяща посока към целите на Централната банка, докато основните европейски индекси на капитала са се повишили, а цените на жилищата в ЕС „показват признаци на стабилизиране“.
Условията на пазара на труда ще останат „затегнати“ на повечето европейски пазари и това влияе на потребителските настроения. Към април 2024 г. безработицата в еврозоната е спаднала до рекордно ниско ниво и въпреки че се очаква да се повиши леко, тя все пак ще остане под средната за останалата част от годината.
Тези фактори вероятно ще предизвикат възстановяване на потребителските настроения в ЕС и Обединеното кралство до дългосрочните им средни стойности, което предполага, че „най-лошото може да е минало“ за потребителите в региона.
„Очакваме намаляването на инфлацията, по-ниските ставки и стегнатите пазари на труда да доведат до постепенно възстановяване на настроенията през втората половина на 2024 г.“, отбелязва Moody's.
„Въпреки това, темпът на възстановяване остава бавен, тъй като потребителите все още са предпазливи относно ситуацията си и продължаващата геополитическа несигурност. Неотдавнашното обявяване на предсрочни избори във Франция добави допълнителна несигурност по отношение на възстановяването на доверието на френските потребители.“
Дори когато разходите се възстановяват, потребителите вероятно ще останат „силно селективни“, когато става въпрос за техните навици на покупка, което от своя страна затруднява повишаването на цените от страна на фирмите за потребителски стоки.
Moody's очаква средният ръст на оперативната печалба в сектора на потребителските стоки в световен мащаб да нарасне между 3% и 5% през следващите 12 до 18 месеца.
По отношение на компаниите, които рейтинговата агенция оценява в този сектор, перспективата е до голяма степен стабилна, леко наклонена към негативна в сегмента на потребителските дълготрайни стоки.
„Тъй като ограничените откъм средства потребители търсят оферти и се съсредоточават върху стоки от първа необходимост, дискаунт магазините и обектите предлагащи изкушаващи оферти ще регистрират сериозно печалби“, се казва в доклада.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай