Новини
Повече от 60% от бизнесите са на път да не постигнат своите цели за устойчивост, показва ново проучване на консултантската компания Bain & Company. С екстремните климатични промени, които предизвикват загриженост за околната среда по целия свят, Bain & Company се наема със задачата да изследва основните опасения, свързани с устойчивостта, които имат бизнес лидери, техните служители и клиенти.
Проучването разкрива, че приблизително две трети (64%) имат сериозни опасения за устойчивостта, като повечето от участвалите в него са посочили, че техните опасения са нараснали през последните 2 години, главно заради екстремното време и промените в климата.
Анализът разкрива също и че потребителите биха били склонни да платят с 12% повече за устойчиви продукти, макар че повечето от тях вярват, че екологичните продукти в момента са прекалено скъпи.
Ценообразуването е цитирано като сериозен проблем когато се търсят устойчиви продукти - така например в САЩ потребителите са склонни да платят с 11% повече за продукти, които имат нисък отпечатък върху околната среда, но действителната средна надценка за такива продукти е 28 на сто.
На пазари с по-висока загриженост към околната среда като Индия, Индонезия, Бразилия и Китай, потребителите са подготвени да платят още по-скъпо (между 15 и 20%) за продукти с минимален отпечатък. В същото време потребителите в Обединеното кралство, Италия, Германия и Франция изразяват готовност да плащат допълнително с 8% до 10 на сто.
В същото време проучването разкрива, че консуматорите изпитват затруднение да идентифицират устойчиви продукти и също не се доверяват на компаниите, които твърдят, че развиват такива продукти, въпреки че устойчивостта е една от топ 4 причини за покупка за повече от 50% от хората.
Докато мнозина използват етикети и сертификати, за да обозначат устойчиви продукти, значителна част изпитват затруднения да обяснят точно значението на подобни лога, като например индикаторите “organic” или “fairtrade”.
Според Bain, това е свързано с изначалната липса на доверие към компаниите - 28% от потребителите вярват, че големи компании произвеждат наистина устойчиви продукти, за разлика от 45 на сто, които вярват на малки, независими бизнес организации.
Проучването сочи още и че потребителското поведение в контекста на загрижеността му към околната среда може да се променя по-бързо, отколкото много компании могат да прогнозират, особено когато държавната намеса е фактор.
Пример за подобен случай е Китай, която въведе финансови стимули за електрически автомобили през 2009 г. В момента 19% от китайските потребители твърдят, че карат електрически превозни средства, което е значително по-висок процент в сравнение със средния в световен мащаб, достигащ 8 на сто.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай