Новини

Tърсенето на собствени марки нараства, като 50% от потребителите в световен мащаб купуват продукти с частни етикети на търговските вериги повече от всякога, показва проучване на NielsenIQ.
В своя отчет Mid-Year Consumer Outlook: Guide to 2025, компанията за анализи и проучвания разкрива, че представителите на милениълите и Gen Z са претърпели значителна промяна на възприятието си към собствените марки.
Ето и кои ще са петте водещи тенденции, оформящи пазара на собствените марки през 2025 г. според проучването:
1. Популярност сред милениълите и поколение Z
Според проучването на NIQ два пъти повече респонденти от милениълите (46%) и поколение Z (46%) са заявили, че са готови да похарчат повече за собствени марки, на фона на представителите на бейби бумърите, които са заявили, че не биха направили това.
Тъй като покупателната способност на поколение Z се очаква да нарасне до около 12 трилиона долара (11,6 трилиона евро) до 2030 г., именно то ще бъде ключов фокус както за търговците на дребно, така и за производителите в бъдеще.
2. Предложения с уникална стойност
Купувачите все повече намират уникална стойност в продуктите с частни етикети на веригите.
Според данните на NIQ от Retail Measurement Services за второто тримесечие на 2024 г. собствените марки са постигнали ръст на продажбите в стойност от 5,6% за период от 12 месеца.
Докато Близкият изток/Африка (+34,3%) и Латинска Америка (+14,2%) са показали най-бърз растеж, продажбите в стойност в световен мащаб също са нараснали през този период.
3. AI и анализ на данните
Марките използват усъвършенствани анализи на данни, за да разберат предпочитанията на потребителите и да предвидят пазарните тенденции. Това помага за оптимизиране на продуктовите асортименти, като същевременно гарантира, че предложенията на собствени марки остават конкурентни.
Освен това използването на изкуствен интелект и машинно обучение в управлението на веригата за доставки позволява на частните етикети да доставят висококачествени продукти на достъпни цени чрез рационализиране на операциите, намаляване на разходите и подобряване на ефективността.
4. Промяна на дефиницията за “дискаунт“
Потребителите гледат на своето определение за дискаунт“ в изцяло нова светлина, коментира Лорън Фернандес, вицепрезидент на глобалното лидерство в NIQ, добавяйки, че игралното поле е изравнено в много отношения както за собствените, така и за останали марки.
„Ако все още се питате дали вашият клиент очаква от вас да предоставите качество, иновации, устойчивост, наличност и т.н., отговорът е „да“ на всичко по-горе“, казва Фернандес.
5. Инвестиция в омниканалния бизнес
Все по-голям брой купувачи използват сайтове за пазаруване, за да проучват продуктите, докато купуват във физическия магазин.
Осъзнавайки потенциала на оптимизирането на сайтовете, търговците на дребно започнаха да ускоряват своето омниканално присъствие чрез инвестиции в потребителското изживяване при пазаруването на собствени марки на “дигиталния” рафт.
В опит да се погрижат за разнообразните предпочитания и поведение при пазаруване на потребителите, собствените марки работят за безпроблемна интеграция между каналите, осигурявайки последователност в наличността на продуктите, цените и промоциите в онлайн платформи, мобилни приложения и в магазини.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай