Новини
Цените на най-купуваните стоки във френските супермаркети и хипермаркети са намалели с 0,7% през ноември 2024 г. в сравнение със същия месец на предходната година, посочва френската национална статистическа агенция Insee. Смята се, че това е продължение на спада от 0,7% през октомври, уточняват от статистическия институт.
Извън супермаркетите и хипермаркетите, цените на често купуваните стоки от френските потребители са се повишили с 0,2% през ноември, в сравнение с ръст от 0,3% през предходния месец.
В рамките на поевтиняването, цената на месото е с 1,8% по-ниска (спрямо 1,4% спад на годишна база през октомври), цената на напитките се повишава с 0,5% (спрямо +0,2% през октомври) и цената на „други хранителни продукти“ се е понижила с 0,2% спрямо октомври.
Стойността на продуктите за почистване и лична хигиена, продавани в супермаркетите и хипермаркетите също е намаляла с 2,4% в сравнение с 2,5% спад на годишна база през октомври.
Като цяло продължаващият спад в цените на често купуваните стоки отразява цялостното стабилизиране на потребителските цени, което е дължи на ниска инфлация и стабилни месечни колебания.
Почасовото заплащане във Франция е нараснало с 2,8% през третото тримесечие на 2024 г. в сравнение със същия период на 2023 г. Това увеличение на годишна база представлява леко забавяне спрямо повишението от 2,9%, регистрирано през второто тримесечие на 2024 г., отбелязва Insee.
На тримесечна база заплатите са се увеличили с 0,8% през третото тримесечие след ръст от 0,7% през предходното тримесечие. Индексът на потребителските цени във Франция се повиши с 1,7% на годишна база през третото тримесечие, което представлява лек спад на фона на отчетените 2,2% през второто тримесечие на годината.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай