42% от потребителите ще заменят месото с растителна храна

Дата: 22.11.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
42% от потребителите ще заменят месото с растителна храна
Около 42% от потребителите по света планират да заменят месото с растителна храна през следващите десет години, установи ново проучване.
 
Проучването Grains Of Truth, изготвено от Global Insights и консултантската компания GlobeScan и EAT, анкетира 30 000 потребители в 31 пазара по света относно здравето, устойчивостта и хранителната сигурност.
 
Според доклада 51% от анкетираните се чувстват несигурни относно настоящите доставки на храна поради COVID-19, войната и изменението на климата.
 
Кения (77%), Бразилия (73%) и Колумбия (72%) са показали най-голяма загриженост за хранителната несигурност, докато Индия (19%), Саудитска Арабия (33%) и Египет (35%) са докладвали най-малко.
 
На други места 60% от анкетираните казват, че се притесняват от недостига на храна, а 92% казват, че цената на пазарската им кошница се е повишила през последните три месеца.
 
Колумбия, Перу, Кения, Мексико, Бразилия, Аржентина и Южна Африка са най-загрижени за недостига на храна, докато Китай (16%), Хонконг (24%) и Южна Корея (28%) са най-малко разтревожени.
 
Около 60% от потребителите казват, че ядат здравословна храна през повечето време, а 22% ядат вегетарианска или веганска храна, в сравнение със 17% през 2019 г.
 
Виетнам (38%) е най-заинтересованата страна в яденето на растителна храна, с Тайланд (37%) на второ място и Бразилия (22%) на трето.
 
Докладът установи, че 89% от потребителите оценяват екологично чистата и отговорна храна, а 64% заявяват, че са готови да платят повече за нея.
 
„Това навременно изследване дава представа за това как растящите цени на храните, инвазията на Русия в Украйна и изменението на климата изостриха страховете на потребителите относно несигурността на храните“, каза Крис Коултър, главен изпълнителен директор на GlobeScan.
 
„Въпреки това изглежда, че има обнадеждаваща промяна към по-здравословно и устойчиво хранене сред потребителите. Диетите на растителна основа се увеличават във всички региони на света и потребителите все повече осъзнават връзката между изменението на климата и избора на храни."
 
Източник: European Supermarket Magazine