Amazon може да стане най-големият търговец в САЩ

Дата: 30.06.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Amazon може да стане най-големият търговец в САЩ

Според JPMorgan, Amazon е напът да отстрани своя най-голям конкурент Walmart от пиедестала на най-големия търговец в САЩ през следващата година. Търговията на дребно на Amazon в страната процъфтя в последните години – между 2014 г. и 2020 г., брутният обем на стоките на компанията в САЩ е нараснал значително по-бързо отколкото коригираните продажби на дребно и онлайн продажбите взети заето, посочва JPMorgan. В резултат на това, делът на Amazon на американския онлайн пазар се е увеличил от 24 на сто на 39% през посочения период.

Интернет гигантът се развива много по-бързо от своя основен конкурент. През миналата година брутният обем на стоките на компанията се е увеличил с 41% до 301 млрд. долара (260 млрд. евро), докато брутният обем на стоките на Walmart е нараснал с 10 на сто до 439 млрд. долара (370 млрд. евро). „Базирано на сегашните оценки, вярваме, че Amazon има шансове да изпревари Walmart и да се превърне в най-големия американски търговец до 2022 г.”, коментират анализатори от инвестиционната банка. В техен доклад са посочени няколко фактора, които допринасят за силния ръст на приходите на търговеца, включително експанзия в големи, неразработени от него до момента категории като храни и напитки и мода, нарастването на продажбите на партньорите на компанията и продължаващият успех на Amazon Prime. През април собственикът на интернет гиганта Джеф Безос обяви, че програмата за лоялност на компанията надхвърля 200 млн. абоната.

Силният ръст на поделението за търговия на дребно също има положителен ефект и върху вторични дейности. Amazon вече се е утвърдила като една от най-големите компании за доставки в САЩ и се очаква да достигне тази година капацитет за доставка на 7 млрд. пакета. Ако постигне това, компанията ще се представи по-добре от UPS, които се очаква да доставят около 6 млрд. пакета тази година.

През последните години Amazon разви систематично своето логистично поделение в сериозен конкурент на спедиторски компании като UPS, FedEx и USPS. Уеб гигантът не само има широкообхватна мрежа от складове и станции за доставка, но и има значителен арсенал от самолети, камиони и лекотоварни бусове.

Източник: www.retaildetail.eu