Новини

Amazon създаде нова версия на своята технология за безкасово плащане, съобщава The Verge. За разлика от предишната система, сега тя вече не изисква сложна мрежа от интелигентни камери. Въпреки че алтернативата изисква значително повече усилия от страна на служителите в магазините и доставчиците. Всеки продукт получава RFID (радиочестотна идентификация) етикет, който се сканира автоматично при напускане на магазина.
Новата система беше тествана за първи път в спортна зала в родния град на Amazon - Сиатъл. Сега Amazon експериментира с нея и в магазина за стоки на стадиона на футболния отбор Seattle Seahawks. Клиентите влизат свободно, избират това, което искат, и след това преминават през "изходна врата", която сканира етикетите. За да платят, клиентите използват кредитната си карта или прокарват ръката си през ръчния скенер на Amazon One.
Технологията RFID вече е навлязла в търговията на дребно. Например в новия магазин на бъдещето на Decathlon близо до Мадрид клиентите могат да сравняват обувки благодарение на RFID чипове, да събират пратки за click&collect, както и да се разплащат сами на RFID касите. В областта на храните интелигентните хладилници/автомати за продажба на Exki работят с RFID: сензорите автоматично сканират това, което хората изнасят. Въпреки това етикетите все още са сериозна инвестиция: всяка опаковка на всеки отделен продукт се нуждае от RFID етикет.
Въпреки това Amazon вярва, че нейната технология Just Walk Out ще стане по-достъпна (и достъпна) за повече търговци на дребно без сложната система от камери. Според The Verge гигантът в електронната търговия се надява незабавно да ръчни скенери Amazon One и при клиенти на дребно, като дава на компанията още повече данни за потребителите. Твърди се, че повече от 150 магазина вече използват безкасовата технология на Amazon.
Източник: RetailDetail
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай