Новини

Френското и германското правителство искат да забранят намаляването на количеството на продукти в опаковките поради инфлацията или т.нар. “shrinkflation”. Те наричат поведението на производителите, които намаляват съдържанието на продуктите, за да замаскират увеличението на цените, най-малкото "подвеждащо".
Германският министър за защита на потребителите Щефи Лемке иска да предприеме действия срещу скритото увеличение на цените в супермаркетите с нов закон, който има за цел да забрани както опаковките със същия размер и намалено съдържание, така и по-големите опаковки със същото съдържание. "Това е мястото, където потребителите се подвеждат", заяви министърът пред Handelsblatt, като добави, че смята тази практика за неприемлива и от гледна точка на предотвратяването на отпадъците.
Във Франция министърът на икономиката Бруно Льо Мер е този, който иска да наложи забрана, като веднага намира подкрепа от министър-председателя Елизабет Борн. От ноември те изискват от производителите винаги да посочват изрично промените в съдържанието върху етикета.
Реакциите не са еднакво ентусиазирани: крайно либерални източници твърдят, че мярката е ненужна, а производителите заявяват, че свиването всъщност е много ограничен проблем. Жан-Филип Андре, ръководител на Френската федерация по храните ANIA, по-рано заяви, че то е при едва около 0,2 % от доставяните стоки.
Източник: RetailDetail
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай