Anuga обявява новото си търговско изложение Anuga Alternatives

Дата: 27.06.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Anuga обявява новото си търговско изложение Anuga Alternatives

Anuga стартира ново търговско изложение, Anuga Alternatives, фокусирано изключително върху алтернативни източници на протеини и устойчиви храни.

С над 1400 компании по целия свят, включително най-малко 70 в Германия, които предлагат растителни алтернативи на животински продукти, Anuga Alternatives отразява нарастващия интерес и увеличеното разнообразие в тази индустрия.

Новото търговско изложение ще включва голямо разнообразие от продукти - от протеини на растителна основа, протеини от насекоми или от водорасли и протеини на основата на гъби до сегменти от клетъчно култивирано месо.

Anuga Alternatives ще бъде част от следващото издание на Anuga, което е планирано да се проведе от 4 до 8 октомври 2025 г. в Кьолн.

Директорът на Anuga Ян Филип Хартман коментира, че пазарът на алтернативни протеини не се движи само от търсенето на потребителите, но също така и от технологични иновации. „Напредъкът, постигнат в преработката на растителни източници на протеини и намирането на нови източници на протеини е от централно значение тук. В предстоящото издание на Anuga, особено в обхвата на Anuga Alternatives, ще разгледаме подробно тези тенденции“, заяви Хартман. 

При високия световен интерес към устойчиви хранителни решения, Anuga ще предложи обширна програма, включваща уебинари, семинари и лекторски събития, които ще се фокусират върху алтернативни протеини и ще разглеждат най-новите резултати от изследвания и технологични пробиви.

В допълнение към техническата и научна дискусия, Anuga Alternatives ще се фокусира и върху социалните аспекти на производството на храни, включително теми като етично снабдяване, опазване на биоразнообразието и социално-икономическите ефекти от преминаването към растителна диета.

Според световната пазарна агенция Innova Market Insights, пазарът на растителни заместители на месо в Германия е отбелязал значителен растеж, както по отношение на оборота, така и на броя на лансираните продукти. Между 2022 г. и 2023 г. пазарната стойност в тази категория се е увеличила със 7,8% до 689 млн. долара миналата година.

Освен това през април 2024 г. на пазара бяха пуснати 27% повече продукти заместители на месо, отколкото през същия период на предходната година, което представлява връх в иновациите.