Carrefour отвори първите си магазини без персонал в Бразилия

Дата: 14.04.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Carrefour отвори първите си магазини без персонал в Бразилия

В края на март 2021 г. Carrefour отвори първите си два магазина на самообслужване в Бразилия. Обектите използват технология наречена „сканирай и си тръгни“, която веригата прилага в 40 от своите Express магазини. Двата търговски обекта са първите без служители в тях. „Имаме вече 40 магазина с технологията „сканирай и си тръгни“. Отделът ни по иновации работи здраво, за да създаде екосистема, която свързва всичките ни бизнеси в едно мобилно приложение. Отварянето на магазини без служители е част от това приключение“, коментира Луиз Руфино, който е старши директор на отдел Омниченъл, Дигитализация и Иновация в Carrefour Бразилия.

Потребителите трябва да свалят мобилното приложение Meu Carrefour и да създадат свой акаунт. В приложението трябва да изберат иконата Scan & Go, която им осигурява QR код, който те сканират на входната врата на магазина, за да бъдат допуснати в него. В магазина потребителите използват камерата на телефона си, за да сканират баркода на всеки продукт, за да бъдат добавени във виртуална потребителска кошница. Щом пазаруването приключи, плащането се извършва в приложението, в което трябва да се регистрира кредитна или дебитна карта. На излизане от търговския обект, потребителите ще трябва отново да сканират своя QR код.

Магазините са разположени в жилищен комплекс около Сао Пауло и в търговски комплекс в самия град. Те предлагат близо 800 продукта. Локациите са удобни, защото позволяват на Carrefour да следи отблизо работата на двата обекта и да прецизира технологията и потребителското изживяване, преди да се насочи към по-голям обхват на проекта.

Прекият конкурент на Carrefour GPA, който е част от френската Casino Group въведе „сканирай и си тръгни“ технология в своя първи удобен формат магазин, който беше открит през януари 2020 г. Освен, че могат да използват телефона си за сканиране на покупките, потребителите могат и да правят безкасови плащания в кафенето на територията на магазина.

Технологиите за разплащане се развиват с бърз темп в Бразилия особено след като ритейлърите търсят начини да оптимизират процеса на плащане, за да осигурят по-голямо удобство за потребителя. Касите на самообслужване не са широко разпространени, но постепенно добиват популярност. Въпреки това, основните търговци в страната гледат още по-напред и тестват все по-напреднали технологии за разплащане.