Carrefour се надява да спаси губещите си хипермаркети с нови технологии

Дата: 13.07.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Carrefour се надява да спаси губещите си хипермаркети с нови технологии

Повече от половината от френските Carrefour хипермаркети реализират загуби. Групата инвестира във възможности за мобилно разплащане и реплика на модела Amazon Go, за да улесни пазаруването колкото е възможно повече.

104 от общо 185 хипермаркета, притежавани от Carrefour във Франция реализират загуби. Това е било посочено в доклад на синдикати, публикуван в търговското издание Linéaires. Тези данни даже не включват разходите за наем и възможни амортизации.

Притеснително е, че загубите са по-лоши сравнено с предходната година – през 2018 г. 89 от общо 191 обекта или 46,5% от френските Carrefour хипермаркети са отчели загуби още преди да се сметнат наемите и амортизацията.

Групата се опитва да обърне ситуацията, предвиждайки различни модели, включително безконтактно разплащане и дигитално преживяване по време на пазаруване, което да превърне изживяването възможно най-леко. „Особено по време на изолацията заради COVID-19, старта на работата с подобни мобилни технологии започна бързо“, коментира Мари Шевал, която е директор хипермаркети и финансови услуги в Carrefour пред Linéaires.

Мобилното плащане в момента представлява по-малко от 5 на сто от трансакциите, споделя Шевал, но специално по-младите клиенти приемат технологията по-лесно ако системата улеснява потребителите. „Смятаме, че има реален потенциал за развитието на безконтактното разплащане, както с карта, така и с мобилен телефон. Видяхме, че употребата им се умножи многократно по време на кризата с коронавируса. Така преминаването през касите сее случва изключително леко“.

Наскоро Carrefour обяви, че добавя картата си за лоялност в системата Apple Pay, така че тя да се активира автоматично при плащане със смартфоните iPhone или часовника на компанията iWatch. Сходно решение за потребителите на Android ще бъде намерено скоро и вече има приложение, наречено Scanlib, което позволява на потребителите да сканират покупките си в супермаркетите. Все още това е отделно приложение, но в крайна сметка ще бъде интегрирано в мобилното приложение на търговеца.

Френската компания експериментира също и с безкасов магазин, следвайки примера на Amazon Go. Автоматичното разпознаване на продуктите вече се случва безпогрешно, според Мари Шевал. Пилотният модел на такъв магазин вече може да бъде посетен в централата на Carrefour близо до Париж.