Deliveroo отчита ръст от 70% на брутния обем на транзакциите

Дата: 17.03.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
 Deliveroo отчита ръст от 70% на брутния обем на транзакциите

Фирмата за доставка на храна Deliveroo отчете 70% увеличение на брутните обеми на транзакции си през цялата 2021 г., но очаква растежът да се забави до около 15% до 25% тази година.

Базираната в Обединеното кралство фирма отчете коригирана загуба на EBITDA  (печалба преди облагане с данъци и разходи за лихви и амортизация) от £131,4 милиона (€156,65 милиона) миналата година в сравнение със загуба от £10,8 милиона (€12,88 милиона) през 2020 г.

Приходите са нараснали с 57% до £1,82 милиарда, до голяма степен благодарение на увеличението на брутната стойност на транзакциите.

През годината бизнесът заяви, че е засилил позициите си за хранителни стоки при поискване, като към края на 2021 г. в световен мащаб работят с повече от 11 000 партньорски сайта, в сравнение с около 7 000 в края на 2020 г.

Освен това наскоро стартира Deliveroo Hop, нова услуга за бърза доставка на хранителни стоки.

 „Ние се разраствахме бързо на всички наши пазари, със 70% ръст на брутната стойност на стоките в постоянна валута – в горния край на нашия по-рано подобрен прогнозен диапазон.“, коментира Уил Шу, главен изпълнителен директор. „Особено окуражаващо за мен беше представянето ни в Обединеното кралство и Ирландия, където продължихме да увеличаваме пазарния си дял и постигнахме рентабилност на база коригирана EBITDA в конкурентна среда – подчертавайки силата на нашето предложение за потребителска стойност.

„Щастливи сме, че засилихме предложенията си за нашия пазар през 2021 г., увеличавайки избора за потребителите, предлагайки на доставчиците повече сигурност под формата на подобрена застраховка и давайки на нашите партньори в ресторантите и хранителните стоки възможности да развиват бизнеса си."

Гледайки напред към следващата година, компанията заяви, че очаква ръст на брутния обем на транзакциите между 15% и 25%, с по-висок темп на растеж през втората половина на годината.

От фирмата твърдят, че техните насоки за следващата година отразяват пазарната несигурност, като инфлационен натиск, потребителски навици след COVID и по-широкото въздействие на ситуацията в Украйна.

„Ние сме развълнувани от предстоящите възможности и днес изложихме нашите планове за нашия дългосрочен път към рентабилност“, каза Шу.

„В същото време тази година е ясно, че и трите страни на нашия пазар в Европа ще бъдат изправени пред трудности поради инфлационния натиск, премахването на икономическите стимули и по-широките геополитически и икономически последици от конфликта в Украйна."

Източник: European Supermarket Magazine