Новини
Продажбите на хранителни стоки за вкъщи в Ирландия са се увеличили със 7% през четирите седмици до 4 август 2024 г. Причината е празничното настроение на потребителите по време на спортното лято и Олимпийските игри в Париж. По данни на Kantar честотата на пазаруване се е повишила с 4,7%, Средно цените са се увеличили с 2,9 на сто.
„Въпреки продължаващия финансов натиск върху потребителите, този месец ни даде повод да празнуваме. Докато се наслаждавахме на дългоочакваното хубаво време, ние също аплодирахме нашите олимпийски спортисти”, коментира директорът бизнес развитие в Kantar Емер Хийли. „Донасяйки у дома четири златни медала и с най-добрите ни игри досега, това ни даде причина да вдигнем чаша или две и да се насладим на спортния спектакъл”, допълва тя. Данните на агенцията показват, че потребителите са похарчили допълнителни 8 млн. евро за алкохол и 5 млн. евро за сладки и солени изделия за вкъщи.
Ирландците са се отдали на барбекюта и са похарчили допълнителни 367 хил. евро за колбаси, бургери и скара, 254 хил. евро за сладолед и 416 хил. евро за минерална вода в сравнение с юли 2024 г.
С наближаването на първия учебен ден, някои основни продукти за обяд също са отбелязали ръст през последния месец, като сиренето и хлябът са се повишили съответно с 5,6% и 3,8 на сто, добавя Кантар.
Въпреки ръста в честотата на пазаруване, броят на продуктите, закупени при едно посещение е намалял с 2,4% в сравнение с миналата година. Причина за това се крие във факта че, купувачите продължават да пазаруват по малко, но на често.
Инфлацията при хранителните стоки през последния 12-седмичен период до 4 август се е увеличила леко до 2,8%, което е най-ниското ниво от март 2022 г. и спад от 9,7% в сравнение с август 2023 г.
Според Хийли въпреки че инфлацията при храните е по-ниска в момента, купувачите все още са ценово ориентирани и покупките на промоции са се увеличили с 10,8% в сравнение със същия период на миналата година, като 24,5% от всички продажби са преминали през промоции. „Купувачите винаги ще търсят най-добрата стойност и ще се възползват максимално от широката гама от промоции, предлагани от търговците на дребно, за да организират управлението на разходите в домакинството си“, казва директорът бизнес развитие в Kantar.
Данните на агенцията показват и че потребителите са похарчили допълнителни 59,2 млн. евро на годишна база за собствени марка през последния период, спомагайки за растеж на сегмента с 4%. Продажбите на премиум гами продукти от собствените марки на веригите са се увеличили с 9,4% в сравнение със същия период на миналата година, като купувачите са похарчили допълнителни 13,5 млн. евро за такива брандове. Марковите стоки са изпреварили общия пазар със 7,7 на сто, тъй като купувачите са похарчили допълнителни 111 млн. евро в сравнение с предходния период.
Онлайн каналът в Ирландия отбелязва ръст на продажбите от 11,5% на годишна база, като купувачите са похарчили през него допълнително 18,9 млн. евро.
Tesco измести Dunnes Stores и зае позицията на най-големия търговец на дребно в Ирландия с пазарен дял от 23,3%, което представлява увеличение от 8,6% на годишна база. Ръстът на търговеца се дължи от по-чести посещения на клиенти, които са осигурили допълнителни 36,3 млн. евро за цялостното му представяне.
С пазарен дял от 23,2%, магазините на Dunnes излизат на второ място с годишен ръст от 8,3%. Търговецът отчита по-чести пътувания за пазаруване - с 6,2% повече спрямо година по-рано, като това е осигурило допълнителни 43,2 млн. евро към общото му представяне.
SuperValu се класира на трето място с 20,2-процентен дял от пазара. Със средно 21,9 пътувания годишно, купувачите в SuperValu са направили най-много посещения в магазина, сравнено с всички останали търговци на дребно в страната.
Пазарният дял на Lidl е 13,8%, като честите посещения са допринесли с допълнителни 35,2 млн. евро за цялостното представяне на дискаунтъра.
Другият германски дискаунтър Aldi притежава пазарен дял от 12%, като честите пазарувания в него осигуряват допълнителни 6,9 млн. евро за представянето му.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай