Lidl постига нов рекорден пазарен дял в Обединеното кралство по данни на Kantar

Дата: 27.05.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Lidl постига нов рекорден пазарен дял в Обединеното кралство по данни на Kantar
Дискаунт веригата Lidl постигна нов рекорден пазарен дял в Обединеното кралство, достигайки 8,1%, посочва Kantar. Данните на агенцията за развитието на пазара на дребно през последните 12 седмици, приключили на 12 май, показват, че Lidl е обявил 9,4 на сто увеличение на продажбите сравнено със същия период миналата година. За сравнение, конкурентната верига Aldi (с пазарен дял от 10,0%) е постигнала увеличение от 2,2%. 
Представянето на Lidl се дължи както на предложенията на пекарните в магазините, които попадат в ¼ от пазарските кошници на посетителите, така и на приложението Lidl Plus, което е помогнало за увеличение на продажбите в обем. 
 
Ocado е най-бързо растящият търговец през 12-седмичния период, показват данните на Kantar, като продажбите му се увеличават с 12,4%. Цялостният пазарен дял на веригата е 1,8%, но в Лондон той достига 3%. 
Най-големият търговец в Кралството Tesco е натрупал 0,5-процентни точки към пазарния си дял спрямо година по-рано, достигайки 27,6% към 12 май тази година. Продажбите на Tesco са се увеличили с 5,6% на годишна база.
Asda, третият по големина търговец на Острова с пазарен дял от 13,1% е рапортувал 2,0% спад в продажбите спрямо миналата година. 
 
Инфлацията при храните и напитките пада за петнайсети пореден месец в Обединеното кралство и в момента е 2,4%, най-ниското ниво от октомври 2021 г. ”Инфлацията постепенно се завръща към това, което бихме могли да определим като нормални нива”, коментира Фрейзър Маккевит, който оглавява потребителските проучвания в Kantar. Сега тя е само с 0,8-процентни пункта по-висока от 10-годишната (2012 г. -2021 г.) средна стойност от 1,6%, точно преди цените да започнат да се покачват.
 
„Обикновено достигането на ниво на инфлация от около 3% е моментът, в който започват да се виждат ясно изразени промени в поведението на потребителите, като например преминаване към по-евтини продукти. След близо две години и половина на бързо покачващи се цени, може да отнеме малко повече време на купувачите да се отърват от навиците, които са възприели, за да се справят с кризата", коментира Маккевит. По думите му собствените марки продължават да растат по-бързо отосновните, като привличат повече от половината (52%) от общите средства за храни и напитки. Премиум предложенията със собствени марки също продължават да печелят позиции, като се повишават с 9,9% в сравнение с предходната година.