Новини

Британският Lidl призовава други супермаркети да въведат промени в дизайна на опаковките на продуктите от плодове и зеленчуци, в опит да ги направят привлекателни за повече деца.
Призивът идва, след като търговецът на намалени стоки разкрива, че продажбите на гамата му Oaklands Funsize, специално създадена да насърчава децата да ядат повече зеленчуци, са се увеличили с повече от една трета от въвеждането на опаковката през 2017 г.
Колекцията се състои от свежи плодове и зеленчуци със странни имена и анимационни герои, като Banana-Llamas и Tawny Tomatowl.
Удвоявайки опитите си да помогне на децата да се хранят по-здравословно, дискаунтърът също така разкри, че ще премахне анимационни герои от нездравословни продукти до пролетта на следващата година.
Над 14 различни продуктови категории ще бъдат повлияни като сладки изделия, шоколади и солени снаксове и най-малко 30 продукта ще придобият нов вид, включително марките на дискаунтъра Sweet Fruit Chews и Multicolored Fizzy Belts.
Стъпката следва знаковото премахване на анимационни герои от зърнените, което британският Lidl направи през 2020 г. и нарече „значима стъпка в помагането на семействата в страната да правят по-здравословен избор.“
Проучване сочи, че над две трети (68%) от родителите са установили, че герои, привлекателни за децата, нарисувани върху опаковките на нездравословни храни, правят храненето на децата им със здравословни храни по-трудно.
Главният търговски директор на Lidl GB Питър де Рус каза: „Нашата амбиция е да направим висококачествена, здравословна храна достъпна за всички и основният начин, по който постигаме това, е чрез нашите най-добри цени. Но също така признаваме, че съществуват и други бариери, особено по отношение на децата, и родителите ни казват, че опаковката, която не е от полза е една от тях.“
„Това е нещо, което е толкова лесно за нас, супермаркетите и нашите резултати показват положителното въздействие, което тези малки промени могат да окажат. Надяваме се и други супермаркети да последват нашите стъпки, така че като сектор да сме уверени, че правим всичко възможно, за да подкрепим родителите в подпомагането на подобряването на диетите на следващото поколение.“
Източник: Retail Gazette
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай