Lidl, Aldi и Asda отбелязват най-голямо увеличение на цените във Великобритания

Дата: 22.03.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Lidl, Aldi и Asda отбелязват най-голямо увеличение на цените във Великобритания
Цената на някои ежедневни хранителни стоки във Великобритания се е увеличила повече от два пъти през последната година, тъй като цената на артикулите със собствена марка продължава да расте, разкриват нови данни от Which?.
 
Инструментът за проследяване на инфлацията в храните и напитките на Which? анализира инфлацията на повече от 25 000 продукта за храни и напитки в осем големи супермаркета - Aldi, Asda, Lidl, Morrisons, Ocado, Sainsbury's, Tesco и Waitrose.
 
Данните показват, че цените са се увеличили най-много в Lidl, следвани от Aldi, Asda, Morrisons, Waitrose, Sainsbury's, Tesco и след това Ocado, докато набор от ежедневни продукти, включително мляко, месо и плодове, са в списъка на всеки супермаркет с хранителни стоки с най-висока инфлация.
 
Моцарела, корнфлейкс и бри са някои от хранителните продукти, които са поскъпнали повече от два пъти през последната година. Продуктите със собствена марка са особено силно засегнати, като присъстват осезаемо в списъците на повечето супермаркети.
 
Изследването показва, че през февруари годишната инфлация на популярни храни и напитки е била 16,5% като цяло в осемте търговци на дребно.
 
Въпреки че нивата на инфлация са спаднали леко сред някои категории с висока инфлация – като масла и продукти за мазане, които спаднаха от 29,9% миналия месец до 26,1% този месец – тя се е повишила в други основни категории.
 
При разглеждане на инфлацията по супермаркети се установява, че макар дискаунтърите да остават като цяло по-евтини от по-големите конкуренти, изглежда, че те имат по-малко място за гъвкавост, когато става въпрос за прехвърляне на разходите върху клиентите.
 
Ръководителят на хранителната политика в Which? Сю Дейвис каза: „Притеснително е, че нашият инструмент за проследяване показва, че някои ежедневни стоки от първа необходимост са поскъпнали повече от два пъти през последната година – като по-евтините артикули на собствените марки са особено силно засегнати.
 
„Супермаркетите трябва да се активизират и да гарантират, че всеки има лесен достъп до основни хранителни продукти на достъпни цени в магазин близо до тях, особено в райони, където хората са най-нуждаещи се.
 
„Търговците на дребно също трябва да осигурят прозрачно ценообразуване, така че хората лесно да определят кои продукти предлагат най-добра стойност.“