Mercadona публикува двуцифрен ръст на продажбите през финансовата 2023 г.

Дата: 13.03.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Mercadona публикува двуцифрен ръст на продажбите през финансовата 2023 г.
Испанската верига Mercadona съобщи, че продажбите й през финансовата й 2023 г. са нараснали с 15% до 35,5 млрд. евро. От този общ оборот Mercadona генерира 34,1 млрд. евро в Испания и останалите 1,4 млрд. евро в Португалия, където разполага с около 49 магазина.
 
Компанията отбеляза, че представянето й е подпомогнато от дългосрочната й стратегия за инвестиции в полза на различните заинтересовани акционери. Внедрена през 2016 г., инвестицията в тази стратегия достигна 10 млрд. евро през последните 7 години, включително 1,1 млрд. евро през 2023 г.
 
Търговската верига обнови и модернизира спрямо новия си ефективен модел (Store 8) повече от 1350 супермаркета. Mercadona планира да инвестира 5 млрд. евро през следващите 5 години, включително 1,1 млрд. евро през 2024 г., за разширяване на бизнеса си в Испания и Португалия.
 
Чистата печалба за цялата финансова година е достигнала 1 млрд. евро, което представлява 3,1% от продажбите, докато печалбата преди лихви, данъци, амортизация и обезценка (EBITDA) е нараснала до 1,9 млрд. евро на фона на 1,6 млрд. евро през 2022 г.
 
Пазарният дял на Mercadona нарасна с 0,6 пункта в Испания до 27,6%, като регистрираните посещения на ден в магазините на веригата са 2400, или с 200 повече в сравнение с 2022 г. Компанията приписа това представяне на своите усилия да предлага качествени продукти на достъпни цени с над 1000 ценови намаления през април 2023 г. и февруари 2024 г.
 
Групата създаде 5 хил. нови работни места през 2023 г. – 3200 в Испания и 1800 в Португалия – за да достигне до 104 хил. служители общо. Компанията също така повиши заплатите с 3,1% в Испания и с 1,4% в Португалия, за да помогне на служителите си да се справят с високата инфлация.
 
Mercadona намали емисиите си с 38% в периода от 2015 г. до 2022 г., като това се отнася както за директните емисии и премахване на парникови газове, така и за непреките емисии от дейността си. През миналата година търговецът инвестира 42 млн. евро за добавяне на 224 нови фотоволтаични инсталации.