Списанието

Изберете рубрика:

 

Как се развиват брандовете у нас?

Брой 2, февруари 2021

Дата: 05.03.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Как се развиват брандовете у нас?
 
Днес повече от всякога пазарът се нуждае от повече и навременна информация. Ключовите въпроси: „Къде е нашият бранд?; Къде са конкурентите ни?“ са в основата на последващите стратегически действия и конкретна комуникационна подкрепа.
 
Наблюдаваме нови тенденции в потребителското поведение, а навиците по отношение на пазаруването се променят с безпрецедентна скорост – от навлизането на нови методи на пазаруване и плащане, до промяна в лоялността към определени марки.
 
Целта на новия продукт AB Brand Tracking* е да покаже какво се случва на пазара в следствие на медийните активности на брандовете. 
 
За да бъдем прецизни в анализа, преди да започне същинското изследване, проведохме дефиниращо изследване с 1000 ефективни контакта, с национален обхват, сред лица на възраст 18-65 години. На база на  получените резултатите бе определена най-подходящата целева група, която да бъде обект на изследване за всяка една от 26-те категории.
 
Новата реалност промени начина ни на пазаруване. Резултатите от изследването показват, че основна алтернатива на веригите хипермаркети и обекти от типа модерна търговия са малките квартални магазини. Именно те имат най-висока честота на посещение, следвани от веригите хипермаркети и обекти от модерна търговия.
 
ГРАФИКА 1
 
В същото време, по данни на ГАРБ, през последното тримесечие на 2020 година разходите за телевизионна реклама на хранителните продукти и алкохол е на стойност близо 160  милиона лева (162 915 966), а за битова химия и козметика почти 941 милиона лева (93 855 944). Търговските вериги в лицето на Billa, Kaufland, LIDL, METRO, Lilly и DM  са инвестирали в телевизионна реклама почти 641 милиона лева (63 840 877).
 
Определено това са стойности, които влияят върху потребителите и техния избор. През настоящата година очакванията са динамиката в активностите на различните марки да се запази, а за някои категории да се засили. Ние ще продължим да следим случващото се и регулярно ще споделяме различни потребителски прозрения и новости за пазара.  
 
В следващия брой ще „повдигнем завесата“ и ще споделим механизма, по който функционира AB Brand Tracking, а специално за читателите на PROGRESSIVE ще представим и ексклузивен анализ и данни за категориите кисело мляко, малотрайни колбаси и почистващи препарати. 
 
*AB Brand Tracking e информационен продукт, създаден в услуга на бизнеса от медийна агенция Argent и BluePoint Research and Consulting, за да следи развитието на брандовете в 26 категории.