Списанието
Изберете рубрика:

Днес повече от всякога пазарът се нуждае от повече и навременна информация. Ключовите въпроси: „Къде е нашият бранд?; Къде са конкурентите ни?“ са в основата на последващите стратегически действия и конкретна комуникационна подкрепа.
Наблюдаваме нови тенденции в потребителското поведение, а навиците по отношение на пазаруването се променят с безпрецедентна скорост – от навлизането на нови методи на пазаруване и плащане, до промяна в лоялността към определени марки.
Целта на новия продукт AB Brand Tracking* е да покаже какво се случва на пазара в следствие на медийните активности на брандовете.

За да бъдем прецизни в анализа, преди да започне същинското изследване, проведохме дефиниращо изследване с 1000 ефективни контакта, с национален обхват, сред лица на възраст 18-65 години. На база на получените резултатите бе определена най-подходящата целева група, която да бъде обект на изследване за всяка една от 26-те категории.
Новата реалност промени начина ни на пазаруване. Резултатите от изследването показват, че основна алтернатива на веригите хипермаркети и обекти от типа модерна търговия са малките квартални магазини. Именно те имат най-висока честота на посещение, следвани от веригите хипермаркети и обекти от модерна търговия.
ГРАФИКА 1

В същото време, по данни на ГАРБ, през последното тримесечие на 2020 година разходите за телевизионна реклама на хранителните продукти и алкохол е на стойност близо 160 милиона лева (162 915 966), а за битова химия и козметика почти 941 милиона лева (93 855 944). Търговските вериги в лицето на Billa, Kaufland, LIDL, METRO, Lilly и DM са инвестирали в телевизионна реклама почти 641 милиона лева (63 840 877).
Определено това са стойности, които влияят върху потребителите и техния избор. През настоящата година очакванията са динамиката в активностите на различните марки да се запази, а за някои категории да се засили. Ние ще продължим да следим случващото се и регулярно ще споделяме различни потребителски прозрения и новости за пазара.
В следващия брой ще „повдигнем завесата“ и ще споделим механизма, по който функционира AB Brand Tracking, а специално за читателите на PROGRESSIVE ще представим и ексклузивен анализ и данни за категориите кисело мляко, малотрайни колбаси и почистващи препарати.
*AB Brand Tracking e информационен продукт, създаден в услуга на бизнеса от медийна агенция Argent и BluePoint Research and Consulting, за да следи развитието на брандовете в 26 категории.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай