Списанието

Изберете рубрика:

 

Световен доклад „Тримесечието в числа“ за Q3 на Nielsen

Брой 12, декември 2020

Дата: 22.12.2020 Коментари: 0
Снимки (2)
Световен доклад „Тримесечието в числа“ за Q3 на Nielsen

Как компаниите се адаптират към новите условия за бизнес в световен мащаб? Потребителското поведение се развива с промяната на демографските показатели, а благодарение на технологиите се отварят нови пътища към потребителите, с които те се ангажират със съдържание и брандове.

Тези нови връзки отключват възможности за маркетолозите, чрез които да достигнат до потребителите. Но познанието как и къде да се свържеш с потребителите в този нарастващ по комплексност пазар, може да е предизвикателно. Международните играчи търсят растеж на всичките си пазари, a местните компании гледат отвъд териториите на своите държави. Всички те имат нужда да идентифицират възможностите, които са най-правилни за техните бизнеси.

Докладът „Тримесечието в числа“ помага на компаниите да направят това. Проучването за третото тримесечие за 2020 г. покрива 65 държави от 5 региона. Пазарните проучвания на маркетинговата агенция включват Азиатско Тихоокеанския регион (15 страни), Северна Америка (2 страни), Латинска Америка (7 държави), Африка и средния Изток (8 държави) и Европа (33 държави).

PROGRESSIVE представя онази част от доклада, която се фокусира върху развитието на държавите от Централна и Източна Европа. Докладът е изготвен от Ágnes Szűcs-Villányi, която е регионален лидер в  Nielesen.

„Всички сме в самата среда на втората вълна на пандемията от Covid. Държавите от региона са повече или по-малко поставени под строг контрол, в Европа отново живеем по правилата на ограничения, чакаме броят на заболелите да намалее и икономиките ни да оцелеят и да останат във възможно най-добра форма.

Освен потребителите, играчите на бързооборотния пазар се сблъскват с дори по-лошата страна на пандемията. Затварянията в редица държави намаляват паническото пазаруване, в много по—малка степен отколкото през пролетта. Търговците на дребно знаят, че могат да разчитат на производителите и на потребителите, че няма отново да се стига до изпразнени рафтове, както това се случи през март.

Половината от 18-те държави в региона реализират двуцифрено понижение на брутния си вътрешен продукт през второто тримесечие на годишна база. През третото тримесечие само Гърция остава в тази зона (-10,5%) и въпреки факта, че всички държави с изключение на Турция са все още в понижение, приблизително всички останали успяха значително да подобрят техните макроикономически показатели, сравнено с предходното тримесечие.

Бързооборотния пазар в Хърватия претърпява леко понижение, пазарът в Украйна е стабилен, всички останали поддържат своя значително позитивен тренд. Турция (+22,1%), Казахстан (+11,4%), Унгария (+8,1%), Румъния (+7,2%) и Беларус (+7,1%) са топ страните по отношение на ръст в стойност. Добрата новина е, че този растеж идва и от ръстове в обем, не само заради ефекта от ценовите нива. Увеличените годишни обеми (варират от -0,6% до +6,2% за региона) се покачват в две трети от страните, сравнено с предходното тримесечие. Единствената държава, където потреблението намалява на МАТ ниво е Русия. Ако погледнем към последните тенденции от третото тримесечие, Хърватия (-2,8%), Русия (-1,2%) и Гърция (-0,6%) претърпяват понижения в продажбите в обем, но всички останали държави запазват тренда на експанзия на консумацията.

След като пандемията се засили отново в началото на есента, новият начин на пазаруване се превърна в наше ежедневие. Излизаме навън по-малко, храним се у дома, обръщаме повече внимание на хигиената, обръщаме се все повече и към онлайн покупките. Ето затова продуктите за поддръжка на дома, лекарствата без рецепта, приготвените и замразени храни, алкохолните напитки (за домашна употреба) обикновено растат, докато безалкохолните (основно минерална вода), сладки изделия и продуктите за лична хигиена губят дял в потребителските кошници на потребителите в ЦИЕ, сравнено с живота отпреди настъпването на пандемията“.

Икономическият пулс на потребителите в Европа

Проучването на потребителското доверие на потребителите в световен мащаб на The Conference Board (организация с нестопанска цел за бизнес и изследователска група, която наброява над 1000 публични и частни корпорации и други организации, обхващащи 60 държави) се прави в сътрудничество с Nielsen, която измерва възприятията на хората за перспективата им да си намерят работата на местния пазар, персоналните финанси и намеренията за незабавни разходи. Нивата на потребителско доверие над и под база 100, показват съответно нивата на оптимизъм и песимизъм.

Забележка за третото тримесечие 

Проучването на потребителското доверие на потребителите в световен мащаб на The Conference Board в колаборация с Nielsen не е било работено на терен през Q3 2020 заради COVID-19 и следователно няма налични данни за индекса на стоковия канал за това тримесечие