Списанието
Изберете рубрика:

Най-голямото изложение за търговско оборудване и решения за търговците се състоя в Дюселдорф между 16 и 18 февруари тази година. To доказа още веднъж, че търговският успех се крие в детайлите. Очертава се тенденция на насочване на индустрията към иновациите и персонализираните решения. От Михаил Танасе, PROGRESSIVE Румъния
Повече от 109 хил. посетители от 110 страни взеха участие в EuroShop 2014 – най-голямото търговско изложение в света, което се проведе през февруари в Дюселдорф, Германия. Склонността на търговците да инвестират тази година породи надежди за положителни резултати след края на изложението. От първия ден на събитието бе наложена изключителна атмосфера, която се дължеше на появата на нови потенциални клиенти и неочаквано високия брой сключени сделки.
EuroShop, който се организира веднъж на три години, обедини под един покрив четири изложения:
· EuroConcept – за най-новите тенденции в оборудването на магазини - от хладилницици, регали и колички за пазаруване до подови настилки и осветителни тела;
· EuroSales - за новостите във визуалния маркетинг и мърчандайзинг;
· EuroCIS – за последните компютърни решения за търговци;
· EuroExpo – за най-оригиналните решения за изложби и панаири.
И тази година панаирът събра реномирани доставчици на големи вериги от държави като Германия, Италия, Швеция или Франция. Присъстваха и компании от развиващите се пазари като Турция, Русия, Китай или Тайван, които представиха качествени продукти на конкурентни цени.
Участниците и посетителите на изложението проявиха особен интерес към пазарите с висок потенциал в развитието на модерната търговия. Румънското участие на изложението тази година увеличи както броя на посетителите, така и броя на участващите компании. Те бяха четири пъти повече от тези, които представиха страната в изданието през 2011 г.
EuroConcept – фокус върху намаляване на разходите
Изложбата, посветена на оборудването за магазини – EuroConcept, събра на едно място големи производители на оборудване, доставчици на решения и „претенденти“ от развиващите се пазари. Най-големият в света производител на колички за пазаруване, германската Wanzl, показа последните си модели колички и новите материали, които се използват за изработването им. Компанията предлага нишови продукти като колички за пазаруване с деца с увреждания, колички за възрастни, които се нуждаят да седнат някъде от време на време, докато са в магазина, както и такива за хора с увреждания, които се придвижват в инвалидни колички. Друг иновативен продукт бе количка, произведена от рециклирана пластмаса.
На щандовете с хладилни съоръжения много доставчици представиха вертикални хладилници, предназначени за пресни или охладени продукти, които се затварят с плъзгащи се или стандартни врати. Те подчертаха, че спестяването на разходите за енергия се превръща в приоритет за много търговци. Система за разпръскване на вода под формата на студена пара за свежи плодове и зеленчуци в магазините беше представена от Contronics. Изпарителите, които използват ултразвукова технология, помагат за понижаване на температурата на продуктите около тази инсталация с няколко градуса.
Miatech представи инсталация за поливане за рафтове със свежи плодове и зеленчуци и риба. „Перманентното овлажняване на плодовете и зеленчуците е необходимо, защото те изсъхват, губейки тегло и променяйки вида си. Общоприето е мнението, че рибата в магазина се съхранява върху лед, но той отделя въглерод, който изгаря повърхността й”, коментира Джон Матю, мениджър от Miatech. Оборудването включва пръскачки, които се настройват да работят в определено време. Поддръжка се прави на 9–12 месеца, а филтърът се сменя в зависимост от твърдостта на водата, която се пуска. Miatech представи на изложението и Bioturbo – устройство за премахване на етилена и унищожаване на патогените (гъбички, плесени, спори). То може да се използва в складове за плодове и зеленчуци или хладилни помещения в магазини, които съхраняват стоката в продължение на 3–4 дни. Bioturbo е подходящо и за камиони, превозващи пресни храни.
По отношение на осветлението в магазина австрийската Lumitech предложи LED осветление за всеки тип продукт. Така за щандовете със сирене се предлага жълто осветление, за колбасите е предвидена червена или розова светлина, а за прясното месо – бледочервено осветление.
EuroCIS – технологии за мониторинг на поведението на пазаруващите
Все повече доставчици на технологии представят решения, които позволяват на клиентите да купуват, сканират и плащат закупените стоки, без да се налага да зависят от обслужването на персонала в магазините.
Fujitsu представи приложението си, наречено Fujitsu Marketplace. Чрез него компанията се надява в скоро време да няма потребител, който да напусне магазина, без да е купил нещо, независимо че не е намерил желания от него продукт. Приложението следи в реално време запасите в складовете и обектите от веригата и може да се използва за доставка на липсващия продукт до дома на клиента по-късно. Компанията представи и решение за самообслужване на касата – специално място за поставяне на пазарската чанта, оборудвано с везна, която е запаметила теглото на всички артикули в магазина. По този начин лесно може да засече евентуална размяна на вече сканирани от клиента продукти.
Друга технология, която намалява времето за пазаруване, са скенерите за самообслужване. Те позволяват на клиента сам да сканира продуктите си в магазина със скенер или дори със собствения си смартфон. Накрая скенерът може да се даде на служител в магазина и потребителят да плати покупките си с карта или да се разплати на каса.
Един от водещите производители на сканиращи устройства е италианската компания Datalogic, която предлага освен оборудване с марката Joya и приложението Evolution Shop. То може да се използва от потребителите чрез скенери или смартфони и осигурява допълнителна информация, като това какви са продуктите на промоция в даден момент например. Броят на купувачите, използващи скенери, се увеличава, Datalogic има сключени договори за такива терминали с повече от 500 магазина в Европа и Северна Америка. Скенерите за самотаксуване и плащане се използват от 30–40% от потребителите, твърдят от компанията.
За търговци, които искат да наблегнат на определени продукти на рафта, Epson представи цветни принтери за етикети за рафтове. Те позволяват освен името, цената и произхода на артикула да се сложи и снимка на съответния продукт. Със своята най-последна иновация на изложението присъства и японският производител на везни – Digi. Електронните везни на компанията са с два цветни дисплея – за потребителя и служителя. Те могат да се свързват със сървъра на търговската верига и директно да променят цената в системата.
С оглед развитието на дигиталните технологии търговците търсят все по-голямо взаимодействие със своите клиенти в този канал. Френската агенция Phoceis представи приложението My Auchan, разработено ексклузивно за френската верига Auchan, което ще стартира в близко време. Приложението е за смартфони и таблети и е пригодено за семейства, като всеки член има потребителки профил, чрез който може да създаде своя собствен списък с покупки. Когато някой от семейството използва своя мобилен телефон/таблет, докато пазарува, той може да види поръчките и на останалите членове на семейството си. Приложението е подходящо и за приятели, с общ списък с покупки за парти, който може да бъде променян в реално време, посочиха от компанията.
Друго приложение, разработено от френската компания Smart Flows, позволява събирането на данни за потребителското поведение чрез сигнали, които се предават от техните мобилни телефони. То може да проследи потребители, чиито телефони са активни по време на пазаруване. Приложението не използва никакви лични данни на клиентите, а идентифицира само серийния номер на мобилния телефон. Въз основа на тази информация търговците могат да получат данни за броя на посещенията на даден клиент, продължителността на престоя му в магазина, маршрута, по който минава в търговския обект, и времето, което прекарва пред регала.
EuroSales – нови изживявания в точката на продажба
С решения, предлагани в точката на продажба, компаниите, които участваха в EuroSales, за пореден път демонстрираха, че прякото взаимодействие с клиента на рафта може да бъде един от най-ефективните лостове за популяризиране както на търговеца, така и на марките.
Шведската компания HL Display е водещия доставчик на иновативни решения за увеличаване на видимостта на рафта и продажбите. Сред решенията, които увеличават продажбите и намаляват разходите от персонала в магазина, са наклонени рафтове и системи, които винаги избутват продуктите напред, докато магнитни елементи не им позволяват да се местят наляво или надясно. Магнитните елементи също могат да помогнат със сегментирането на рафтовете на категории и подкатегории. Също така аксесоарите, показващи празни рафтове, информират клиентите, че продуктът не е наличен в момента. Увеличаване на рафтовото пространство е възможно чрез системите, които извеждат продуктите най-отпред и се нагаждат спрямо ширината им. Сред най-интересните решения, които HL Display представи на EuroSales, бяха електронни дисплеи за рафтове и диференцирани решения за осветление на рафтовете, които използват LED технология и могат да увеличат продажбите на осветените продукти с 15–20%.
Друга шведска копания, която присъства на изложението с иновативна технология, е Motion Display. Както показва и името й, тя е доставчик на „анимационни” етикети и дисплеи за рафтовете, които използват електронното мастило. Според вицепрезидента на компанията Мартин Ског анимираните цени могат да привлекат купувачите, без да дразнят зрението им, а това позволява на търговците да ги използват като маркетингов инструмент. Проучване на шведската компания показва, че анимираните цени могат да увеличат продажбите на даден продукт с до 20–30%, без той да се предлага на промоция.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай