Списанието

Изберете рубрика:

 

Брой 1 / 2, януари / февруари 2013

Брой 61, година VII

Интервю

Пет основни тенденции в производството и търговията с храни през 2013 г.

Пет основни тенденции в производството и търговията с храни през 2013 г.

Нашият екип от експерти определи 5 тенденции, които да ви помогнат при планирането за предстоящата година. Очакваме през 2013 г. иновациите да засилят лоялността и да поставят акцент върху стойността в секто...

Прочети още

На Фокус

Голяма част от потребителите не правят разлика между конфитюр и сладко

Голяма част от потребителите не правят разлика между конфитюр и сладко

Категорията в България е малка, с добър потенциал, имайки предвид постоянно променящите се навици на българите в посока на здравословното храненето, коментира търговският директор на ЦИМА 99 Ангел Шахънски. ...

Прочети още
Забелязва се изместване от брандови продукти към собствени марки

Забелязва се изместване от брандови продукти към собствени марки

Мнението на търговеца Категорията е сравнително малка и с нисък дял в общите продажби на дивизия „Храни”. Над 70% от мармаладите и конфитюрите, които се предлагат, са предимно продукти на български произ...

Прочети още
Най-купуван остава течният шоколад в пластмасова опаковка

Най-купуван остава течният шоколад в пластмасова опаковка

Най-голям дял (42,2%) в продажбите в стойност на течен шоколад държат супермаркетите с площ, по-голяма от 301 кв. м. Това показват данните на Агенцията за проучване на пазара „Нилсън България” за периода дек...

Прочети още

Потребител

Тенденции при потреблението на вафли в българските домакинства

Тенденции при потреблението на вафли в българските домакинства

Изминалият 12-месечен период – до ноември 2012 г., се оказа доста по-добър за производителите и търговците на вафли спрямо предходния по отношение на покупки, направени от българските домакинства с цел консу...

Прочети още

Анализи & Тенденции

Потребителите по-често пазаруват от малките търговски обекти

Потребителите по-често пазаруват от малките търговски обекти

Част 2 - продължение от бр. 11 2012г. В предишната част на статията бяха описани резултатите от проведеното от „Реекзе” ОО Д национално проучване в общо над 1200 обекта от традиционна търговия надребно в...

Прочети още

Консултант

Управление на наличността – ключ към успешните продажби

Управление на наличността – ключ към успешните продажби

Едно от условията, за да бъде продаден един продукт, е той да е в наличност на рафта. Винаги ли се случва това? Ако отговорът беше „да“, то светът на бързооборотните стоки щеше да бъде идеален. За съжаление ...

Прочети още

Приложения

На пазара в Сърбия доминират местните играчи

На пазара в Сърбия доминират местните играчи

Дългоочакваното откриване на търговски обекти на „Лидъл” предстои Преди 12 месеца писахме за пазарните перспективи за годината, която вече измина. Позицията ни беше, че 2012 г. вероятно ще донесе нова въ...

Прочети още
Малките магазини в Хърватия бавно възвръщат пазарните си позиции

Малките магазини в Хърватия бавно възвръщат пазарните си позиции

Консолидацията на големите играчи продължава с поглъщането на по-малките вериги  Въпреки кризата и трудната икономическа ситуация в края на 2012 г. водещи местни и чуждестранни търговски вериги отва...

Прочети още
Оттеглянето на „Делез Груп” от Унгария доведе до преразпределение на пазара

Оттеглянето на „Делез Груп” от Унгария доведе до преразпределение на пазара

Не е лесно да останем оптимистично настроени в настоящия момент. Хранителната индустрия в Унгария е силно засегната от рекордно високия ДДС от 27% (макар че има няколко изключения сред основните храни, като ...

Прочети още
Консолидация на румънския ритейл пазар

Консолидация на румънския ритейл пазар

Продажбите на собствени марки през 2012 г. достигат дял от 16%  Отминалата година може да се разглежда като първата година на консолидация на румънския ритейл пазар. Германската верига „Метро” прода...

Прочети още
Малките магазини и минимаркетите остават важен канал за българския пазар

Малките магазини и минимаркетите остават важен канал за българския пазар

През последната година * българските домакинства увеличават разходите си за бързооборотни стоки с 10%. Средно половината от този ръст се дължи на по-високи средни цени, а другата половина – на ръст в потребл...

Прочети още
Ценови войни на държавно и бизнес равнище

Ценови войни на държавно и бизнес равнище

Промяна в потребителското мислене, увеличение на цените на основни хранителни продукти и опити на държавата да ги регулира, както и откриване на нови магазини и ребрандиране на добре познати вериги. Това бях...

Прочети още