Списанието
Изберете рубрика:
Интервю
Регулациите ще навредят на бизнеса, защото ще ограничат свободата на пазара
Омбудсмани ще решават споровете между търговци и доставчици Целта на Сдружението за модерна търговия (СМТ) е да работи за развитието на търговския отрасъл в България. В него членуват голяма част от предс...
Прочети ощеНа Фокус
Категорията „Солени бисквити” регистрира сериозно развитие
Пазарът на потребителски стоки в България показва известни колебания. Според наблюдаваните от „Нилсен” категории консумацията през 2013 година бележи спад, като той основно е движен от хранителните стоки. Сп...
Прочети ощеПотребител
Дражета – след спад през лятото обемите започват да растат през октомври
Малките хранителни магазини са най-предпочитаното място за купуване на твърди бонбони (дражета). Това показват данните на „Нилсен” от анализ на пазара за периода декември 2011–ноември 2013 г. Малките магазин...
Прочети ощеАнализи & Тенденции
Сбогом на фиксираните цени
Концепцията да се фиксират стойностите на разходите е сравнително ново явление. Преди векове цените на стоките са били договаряни лице в лице между купувача и продавача. Фиксираните цени са родени по едно и ...
Прочети ощеИстината за изминалата година
Несигурна икономическа и политическа среда, намалели доходи, а оттам и свито потребление – това са само малка част от явленията, с които можем да опишем изминалата 2013 година. И ако в началото на 2009 г. от...
Прочети ощеПриложения
България 2013 г. - Разширяване и фокус върху качеството и местните продукти
Ниската покупателна способност на населението и изострената конкуренция между международните ритейлъри допринесе за поредната трудна година за пазара на бързооборотни стоки в България. Все пак според анализа...
Прочети ощеДомакинствата харчат най-много средства за охладените и пакетираните храни
Пазарът на бързооборотни стоки расте с 0,8% в стойност през ноември 2013 на годишна база. Категорията „Хигиена за дома” бележи най-голям ръст +5%, а безалкохолните напитки регистрират спад с –3,8%. Сред...
Прочети ощеЦентрална и Източна Европа 2013 г. - Консолидиране, удобство и ниска цена
Не е новина, че търговията в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) не е така добре развита, както тази на западните пазари. Euromonitor International се фокусира върху някои от най-изявените тенденции, които офор...
Прочети ощеРумъния 2013 г. - Бум на удобните магазини в румънския ритейл сектор
Картината в румънския ритейл сектор става все по-интересна. 2013 беше годината на диверсификация и иновативни подходи, както и на рекордeн темп на развитието на формата „Удобни магазини наблизо“. През 20...
Прочети ощеХърватия 2013 г. - Концентрация на пазара и възстановяване на малките формати
За Хърватия 2013 е годината на присъединяването й към Европейския съюз. През първата й половина всички нейни граждани брояха оставащите дни до приемането на страната в обединението и до въвеждането на необхо...
Прочети ощеСърбия 2013г. - Търговците бяха много активни въпреки спада в покупателната способност
Пазарът на потребителски стоки в Сърбия се оценява на 70,6 млрд. долара според сръбския министър на търговията. Покупателната способност в страната се е понижила през периода 2007–2013 г. - средната потребит...
Прочети още