Списанието

Изберете рубрика:

 

Брой 1 / 2, януари / февруари 2014

Брой 71, година VIII

Интервю

Регулациите ще навредят на бизнеса, защото ще ограничат свободата на пазара

Регулациите ще навредят на бизнеса, защото ще ограничат свободата на пазара

Омбудсмани ще решават споровете между търговци и доставчици Целта на Сдружението за модерна търговия (СМТ) е да работи за развитието на търговския отрасъл в България. В него членуват голяма част от предс...

Прочети още

На Фокус

Категорията „Солени бисквити” регистрира сериозно развитие

Категорията „Солени бисквити” регистрира сериозно развитие

Пазарът на потребителски стоки в България показва известни колебания. Според наблюдаваните от „Нилсен” категории консумацията през 2013 година бележи спад, като той основно е движен от хранителните стоки. Сп...

Прочети още

Потребител

Дражета – след спад през лятото обемите започват да растат през октомври

Дражета – след спад през лятото обемите започват да растат през октомври

Малките хранителни магазини са най-предпочитаното място за купуване на твърди бонбони (дражета). Това показват данните на „Нилсен” от анализ на пазара за периода декември 2011–ноември 2013 г. Малките магазин...

Прочети още

Анализи & Тенденции

Сбогом на фиксираните цени

Сбогом на фиксираните цени

Концепцията да се фиксират стойностите на разходите е сравнително ново явление. Преди векове цените на стоките са били договаряни лице в лице между купувача и продавача. Фиксираните цени са родени по едно и ...

Прочети още
Истината за изминалата година

Истината за изминалата година

Несигурна икономическа и политическа среда, намалели доходи, а оттам и свито потребление – това са само малка част от явленията, с които можем да опишем изминалата 2013 година. И ако в началото на 2009 г. от...

Прочети още

Приложения

България 2013 г. - Разширяване и фокус върху качеството и местните продукти

България 2013 г. - Разширяване и фокус върху качеството и местните продукти

Ниската покупателна способност на населението и изострената конкуренция между международните ритейлъри допринесе за поредната трудна година за пазара на бързооборотни стоки в България. Все пак според анализа...

Прочети още
Домакинствата харчат най-много средства за охладените и пакетираните храни

Домакинствата харчат най-много средства за охладените и пакетираните храни

Пазарът на бързооборотни стоки расте с 0,8% в стойност през ноември 2013 на годишна база. Категорията „Хигиена за дома” бележи най-голям ръст +5%, а безалкохолните напитки регистрират спад с –3,8%. Сред...

Прочети още
Централна и Източна Европа 2013 г. - Консолидиране, удобство и ниска цена

Централна и Източна Европа 2013 г. - Консолидиране, удобство и ниска цена

Не е новина, че търговията в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) не е така добре развита, както тази на западните пазари. Euromonitor International се фокусира върху някои от най-изявените тенденции, които офор...

Прочети още
Румъния 2013 г. - Бум на удобните магазини в румънския ритейл сектор

Румъния 2013 г. - Бум на удобните магазини в румънския ритейл сектор

Картината в румънския ритейл сектор става все по-интересна. 2013 беше годината на диверсификация и иновативни подходи, както и на рекордeн темп на развитието на формата „Удобни магазини наблизо“. През 20...

Прочети още
Хърватия 2013 г. - Концентрация на пазара и възстановяване на малките формати

Хърватия 2013 г. - Концентрация на пазара и възстановяване на малките формати

За Хърватия 2013 е годината на присъединяването й към Европейския съюз. През първата й половина всички нейни граждани брояха оставащите дни до приемането на страната в обединението и до въвеждането на необхо...

Прочети още
Сърбия 2013г. - Търговците бяха много активни въпреки спада в покупателната способност

Сърбия 2013г. - Търговците бяха много активни въпреки спада в покупателната способност

Пазарът на потребителски стоки в Сърбия се оценява на 70,6 млрд. долара според сръбския министър на търговията. Покупателната способност в страната се е понижила през периода 2007–2013 г. - средната потребит...

Прочети още