Списанието

Изберете рубрика:

 

Брой 1-2, януари/февруари 2025

Брой 190, година XIX

От Редактора

Расте и богатее

Расте и богатее

Столицата допринася най-много за БВП на страната ни по последни данни за брутния вътрешен продукт на областно ниво. Това показва анализ на Институт за пазарна икономика (ИПИ) с автор Адриан Николов (www. ime...

Прочети още

Интервю

2025 година – планове за развитие и разрастване

2025 година – планове за развитие и разрастване

В търговията с хранителни стоки модерната търговия генерира 47% от общите приходи и осигурява 35% от заетостта, показва анализ на Института за пазарна икономика от края на 2024 г. (с данни от 2022 г.). Пости...

Прочети още
Да станем още по-добри във всяко едно отношение

Да станем още по-добри във всяко едно отношение

Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България   Как оценявате финансовите си резултати в края на 2024 година? За нас 2024 г. беше поредната успешна година в много отношения. Отч...

Прочети още
В готовност сме да разгърнем пълния потенциал на плановете си

В готовност сме да разгърнем пълния потенциал на плановете си

Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България   Как оценявате финансовите си резултати в края на 2024 година? 2024 г. беше поредната динамична година за българския ритейл, но въпре...

Прочети още
Силно мотивирани сме да развиваме по още по-устойчив начин нашата дейност

Силно мотивирани сме да развиваме по още по-устойчив начин нашата дейност

Светослав Гаврилов, изпълнителен директор на „Фантастико груп“.   Как оценявате финансовите си резултати в края на 2024 година? През изминалата година постигнахме устойчиви финансови резулта...

Прочети още
Пожелаваме си година без турбуленции, за да продължим да работим и да се развиваме устойчиво

Пожелаваме си година без турбуленции, за да продължим да работим и да се развиваме устойчиво

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на LIDL България   Как оценявате финансовите си резултати в края на 2024 година? Нашата финансова година приключва в края на февруари 2025 г. и...

Прочети още

На Фокус

Поглед към пазара на кафе: динамика, тенденции и промени

Поглед към пазара на кафе: динамика, тенденции и промени

Пазарът на кафе през периода МАТ ноември 2024 година показва интересни тенденции и динамика, които подчертават както предизвикателствата, така и възможностите в категорията. Според данните на „NielsenIQ...

Прочети още

Потребител

Леснотата на приготвяне и съчетанията с различни ястия развива пазара на паста продукти

Леснотата на приготвяне и съчетанията с различни ястия развива пазара на паста продукти

Размерът на глобалния пазар на паста продукти беше оценен на 68,35 млрд. щ.д. през 2023 г. и се предвижда да нарасне от 71,42 млрд. щ.д. през 2024 г. до 100,24 млрд. щ.д. до 2032 г., регистрирайки средногоди...

Прочети още

Beauty Care

Натуралните и екологично ориентирани шампоани ще са все по-търсени

Натуралните и екологично ориентирани шампоани ще са все по-търсени

Размерът на световния пазар на шампоани е оценен на 35,68 млрд. щ.д. през 2023 г., като се очаква да достигне 51,37 млрд. щ.д. през 2031 г., със средногодишен темп на ръст от 4,7% за прогнозния период (2024 ...

Прочети още

PRO ID

Супермаркетите са най-важни за продажбите на бисквити

Супермаркетите са най-важни за продажбите на бисквити

Покачването на средните цени е довело до 18% ръст в категорията Сладки изделия. Това показаха данни от анализ на ЮГов Си Пи България (YouGov), представени по време на Category Retail Forum през март 2024 г. ...

Прочети още

Baby Care

Развитие на категорията на детските пасти за зъби в последните години

Развитие на категорията на детските пасти за зъби в последните години

Дрогерии и аптеки са местата, от които най-често потребителите купуват продукти за детска устна хигиена. В тези канали те намират най-голямо разнообразие както от гледна точка на асортимент по отделните сегм...

Прочети още

Анализи

PROGRESSIVE Кошница 2024

PROGRESSIVE Кошница 2024

Тенденции в динамиката на цените на основни продукти и в търговията на дребно с бързооборотни стоки реализирани през някои от основните играчи в онлайн канала предлагащи основно храни. Електронната търго...

Прочети още

Progressive Кошница

PROGRESSIVE +

Тоалетна хартия се купува веднъж месечно, търсят се три пласта и 32+8 ролки

Тоалетна хартия се купува веднъж месечно, търсят се три пласта и 32+8 ролки

Най-голям е делът на потребителите, които купуват тоалетна хартия веднъж в месеца (41%). Това показва проучване на JTN, направено през февруари 2024 г., за да бъде представено пред гостите на Category Retail...

Прочети още

Други

Търсенето на нови, интересни сирена с уникални вкусове и качества развива категорията

Търсенето на нови, интересни сирена с уникални вкусове и качества развива категорията

Категорията на специалните сирена се развива с бързи темпове. Потребителите търсят нови, различни и специални вкусове, но съществува ли дефиниция, която да определи какво точно е специално сирене? България е...

Прочети още