Списанието

Изберете рубрика:

 

Европа доминира на пазара на замразени храни

Брой 11, ноември 2024

Дата: 01.12.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Европа доминира на пазара на замразени храни

Размерът на световния пазар на замразени храни е оценен на 297,47 млрд. щ. д. през 2023 г. и се предвижда да нарасне от 310,77 млрд. щ. д. през 2024 г. до 441,11 млрд. щ. д. до 2032 г., регистрирайки средно годишен темп на ръст от около 4,80% през прогнозния период. Европа доминира на пазара на замразени храни с пазарен дял от 39,23% през 2023 г.

Очакванията са също така размерът на пазара на замразени храни в САЩ ще нарасне значително, достигайки прогнозна стойност от 110,23 млрд. щ. д. през 2032 г., воден от нарастващия интерес към продуктите с по-дълъг срок на годност.

Замразени готови ястия, замразени морски дарове и месо, замразени закуски и печива, и други, като плодове и зеленчуци, са различните видове продукти, които се предлагат на пазара. Държави като САЩ, Германия, Китай, Франция, Испания и други в Европа и Азиатско-тихоокеанския регион държат значителен пазарен дял. Прогнозите са, че търсенето на замразени готови за консумация ястия ще покаже значителен ръст през прогнозния период, поради бързото развитие на градския начин на живот в страни от региони като Азиатско-тихоокеанския и Южна Америка.

Глобалният пазар на замразени храни претърпя огромен ръст в продажбите по време на пандемията от COVID-19, поради паническото пазаруване на такива продукти, продиктувано от страха на потребителите от наложените рестрикции за свободно движение и блокирането им у дома. Замразените храни и някои други основни продукти бяха на първо място при възникналата необходимост от запасяване поради по-дългия им срок на годност.

Според Американския институт за замразени храни (AFFI) и Асоциацията на хранително-вкусовата промишленост (FMI) пандемията се е оказала двигател за пазара на замразени храни, който е донесъл 65,1 млрд. щ. д. продажби на дребно през 2020 година - увеличение от 21% в сравнение с предишния период.

 

 

Онлайн търговията допринася за ръст на индустрията

Последната тенденция сред потребителите е онлайн пазаруването. Онлайн търговията на дребно е един от основните фактори, допринасящ за растежа на пазара. Въвеждането на различни нови приложения прави още по-удобно за потребителите да купуват хранителни продукти според техните предпочитания. Предлагат се различни продукти, които привличат работещото население, тъй като те избягват да пазаруват от търговски обекти поради своята заетост.

Очаква се нарастващото навлизане на използването на смартфони и интернет да стимулира растежа на пазара и да създаде възможности за навлизането на нови участници. В допълнение, според Американския институт за замразени храни (AFFI), голяма част от клиентите, пазаруващи онлайн, са добавяли замразени храни към своята дигитална количка. Например, според AFFI, през 2020 г. проникването на замразени храни в домакинствата е било 99%, като за 86% от тях за хранителни продукти, като замразена пица, зеленчуци и други. Очаква се тази тенденция да се запази в дългосрочен план и да стимулира растежа на пазара през прогнозния период.

Увеличаването на процента на заетост при жените стимулира пазара

През последните години се наблюдава значително увеличение на заетостта на жените. Поради нарастващия брой заети жени за тях става все по-трудно да готвят или приготвят прясна храна всеки ден. Това води до закупуването на готови и замразени храни. Според Министерството на труда на САЩ през 2019 г. нивото на заетост на жените в Китай е 43,7%. По същия начин в САЩ нивото на заетост на жените е 46%, а в Южна Африка е 45%. Това са сред водещите и движещи фактори, които подпомагат растежа на пазара на замразени храни.

Според Международната организация на труда през 2019 г. нивото на безработица в развитите страни и страните с високи доходи като САЩ, Обединеното кралство, Канада и Германия е спаднало драстично. В световен мащаб 3,3 милиарда работещи хора са на възраст 15 и повече години.

Нараства търсенето на полуфабрикати

Индустрията за преработени храни се ръководи основно от удобството, предлагано от готовите за консумация хранителни продукти, които привличат потребители от всяка възрастова група. Предпочитанията на потребителите към полуфабрикатите и готовите за консумация храни бързо промениха световния пазар. Пакетираните храни изискват по-малко усилия и време от готвените продукти, което е основният фактор, който стимулира търсенето на замразени храни или полуфабрикати. Увеличаването на разполагаемите доходи на потребителите е друга важна причина, която ще доведе до процъфтяването на пазара през следващите години.

Според Световната банка се очаква 56% от световното население да живее в градски райони и този процент да достигне 68% до 2050 година. Следователно нарастващото население в градовете и развитието на забързаният начин на живот ще стимулират ръста на категорията.

Засиленият интерес към пресните храни може да ограничи растежа

Според някои потребители пакетираните храни, включително замразените продукти, са с по-ниско качество в сравнение с пресните храни, което е основният недостатък на този пазар. Сред потребителите съществува мит, че храните, съхранявани повече от година, губят хранителната си стойност. Тези митове обаче бяха развенчани от Американската асоциация по храните и лекарствата (FDA) и IFIC (Международен съвет за информация за храните), които твърдят, че замразените продукти могат да бъдат толкова добри, колкото пресните и натурални такива. Потребителите от групата с по-ниски доходи обаче са склонни да предпочитат прясна храна, защото са по-загрижени за свежестта на продукта. Тъй като пресните зеленчуци и плодове са предпочитани пред замразените продукти, този фактор може да ограничи растежа на пазара през прогнозния период.

Замразените закуски и печива

По вид този пазар е сегментиран на замразени готови ястия, замразени морски дарове и месни продукти, замразени закуски и хлебни изделия и други. Сред тях се очаква сегментът на замразените закуски и хлебни изделия да държи основния дял на пазара. Това се дължи на широкото търсене на замразени закуски, включително замразени десерти като сладолед, например, сред всички възрастови групи. Търсенето на този вид продукти, ръководено от развитите страни като Германия, САЩ, Обединеното кралство, Франция, Канада и развиващите се страни от Азиатско-тихоокеанския регион и Африка, стимулира растежа на тези сегменти, за които се смята, че заемат най-голям дял в категорията. Освен това, увеличеното предлагане на замразени закуски в световен мащаб и лесният достъп до тях чрез онлайн пазаруването, допринесоха за ръст в продажбите им и развитието на пазара.

Увеличаването на консумацията на пържени картофи и други продукти за бързо хранене като бургери, пици и печени картофи (уеджис) се очаква да играе важна роля в сегмента на замразените продукти. Смята се, че сегментът на замразените ястия ще нарасне със значителен средно годишен темп на ръст през прогнозния период. Подобрените вкусове на продуктите и увеличените разполагаеми доходи на домакинствата са движещите фактори за този сегмент.

 

 

Европа ще доминира на пазара поради нарастващата покупателна способност на потребителите

Очаква се Европа да доминира пазара на замразени храни поради нарастващото веганско население в региона, което ще стимулира продажбите на замразени зеленчуци. Основните фактори за растежа в региона включват и висока покупателна способност на потребителите, икономическа стабилност и промяна в хранителните предпочитания. Също така, поради забързания начин на живот, търсенето на готови за консумация продукти за закуска, например,  придобива огромна популярност. Европа също е един от най-атрактивните пазари в света, с висок потенциал за растеж на замразени печива, картофи и картофени продукти.

Източник: www.fortunebusinessinsights.com