Списанието

Изберете рубрика:

 

Иновативни съчетания от вкусове и съставки развиват категорията

Брой 7, юли 2024

Дата: 01.08.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Иновативни съчетания от вкусове и съставки развиват категорията

Пазарът на млечни десерти е бързо развиващ се сегмент в широкообхватната млечна индустрия. Млечните десерти включват широка гама от подсладени продукти, приготвени от прясно или кисело мляко, сметана, масло. Те се предлагат в различни разновидности като десерти на основата на кисело мляко, пудинги, кремове и други. Те са популярни сред потребителите от различни възрастови групи и се консумират като лека закуска, десерт или дори като заместители на някое от храненията.

Млечните десерти включват разнообразна гама от продукти, които комбинират богатството и кремообразността на млечните продукти със сладостта на различните предлагани вкусове, създавайки възхитително изживяване за сетивата. Тези десерти често служат като средство за доставяне на удоволствие, предлагайки на потретилите моментно бягство от ежедневието им. Млечните десерти се предлагат с различни вкусове, текстури и видове на опаковката, които отговарят на различните потребителски предпочитания.

Пазарът на млечни десерти отбелязва значителен растеж през последните години, движен от фактори като – увеличаване на разполагаемия доход на домакинствата, променящи се потребителски вкусове и нарастващо търсене на полуфабрикати. Той се характеризира с интензивна конкуренция, кота множество играчи се борят за пазарен дял чрез въвеждането на продуктови иновации, стартирането на стратегически партньорства и провеждането на агресивни маркетингови кампании, показва докладът на MarkWide Research.  

  • Очаква се глобалният пазар на млечни десерти да претърпи стабилен растеж през прогнозния период (2024-2032 година), воден от нарастващото потребителско търсене на приятни и ароматни десерти. 
  • Наблюдава се преминаване към по-здравословни и питателни млечни десерти, с нарастващ акцент върху естествените съставки, намаленото съдържание на захар и функционалните предимства.
  • Удобството на продуктите, които лесно се консумират „в движение“ набират популярност, тъй като потребителите търсят удобни опции за закуска, които отговарят на техния натоварен начин на живот.
  • Пазарът е свидетел на скок в търсенето на алтернативни продукти, без млечни съставки и такива на растителна основа, което е следствие от нарастващата популярност на веганските диети и диетите без лактоза.

Няколко ключови фактора стимулират растежа на пазара на млечни десерти, като: увеличаването на разполагаемия доход на домакинствата в развиващите се икономики, което доведе  до увеличаване на разходите за по-качествени продукти, включително млечни десерти; потребителите стават все по-авантюристични в избора си на храна, търсейки нови и уникални вкусове в млечните десерти; напрегнатият начин на живот и необходимостта от удобни варианти за лека закуска; нарастващото съзнание за здравето също допринася за развитието на пазара, тъй като потребителите търсят млечни десерти с хранителни ползи – намалено съдържание на захар, добавени протеини или функционални съставки като пробиотици.

Влиянието на социалните медии и кулинарните блогъри също е фактор за избора на храна. Привличащите вниманието изображения на десертни продукти и положителните отзиви могат да създадат шум около конкретни млечни десерти и да доведат до стимулиране на потребителския интерес и ръст в продажбите.   

И все пак въпреки положителните перспективи за растеж, пазарът на млечни десерти е изправен и пред определени предизвикателства, като например увеличаването на опасенията за здравето от една страна, а от друга високото съдържание на мазнини и калории в традиционните млени десерти.   

Интензивната конкуренция също е предизвикателство за индустрията – съществуват множество компании, борещи се за пазарен дял в сегмента. Това може да доведе до натиск върху цените и необходимост от непрекъснати продуктови иновации.

Разходите за суровини и променящите се цени на млякото и сметаната може да повлияят върху маржовете на печалба на производителите. 

Въздействието върху околната среда на производството на млечни продукти, включително емисиите на парниковите газове и използването на вода, води до безпокойство у потребителите. Това води до повишаване на интереса към продукти на растителна основа. Производителите могат да изследват използването на алтернативни съставки като бадемово мляко, кокосово или соево мляко.

Предлагането на нишови продукти като премиум и занаятчийки предложения, направени с естествени и органични съставки, биха задоволили взискателните потребители, които търсят уникални вкусови варианти и автентични изживявания.

Иновациите в опаковките и удобството, като чаши с единична порция, торбички за пътуване или затварящи се контейнери, могат да увеличат интереса на потребителите, търсещи преносими опции за лека закуска. Производителите могат също така да изследват екологични и устойчиви опаковъчни материали, за да отговорят на притесненията на потребителите относно пластмасовите опаковки.

Пазарът на млечни десерти е динамичен и се влияе от различни фактори, включително потребителските тенденции, технологичния напредък и регулаторните промени. За компаниите в индустрията е изключително важно да бъдат в крак с тази динамика, за да се адаптират и да се възползват от възможностите за растеж.

Източник: https://markwideresearch.com/