Списанието
Изберете рубрика:

Пазарът на сирена в Европа се оценява на 73.97 млрд. щ.д. за 2024 година и се очаква да достигне 91.5 млрд. щ.д. през 2029 година, със среден годишен темп на растеж от 4,35% за прогнозния период (2024-2029 г.).
Най-много се потребява сирене в Германия, Франция и Италия
В Европейския съюз сиренето традиционно се счита за предпочитан млечен продукт. Сегментът на сирената придоби пазарен дял от 11,20% през 2022 година с ръст в обема на продажби от 8,46% за периода от 2017 до 2022 година.
Този млечен продукт е неразделна част от европейските кухни като италианската, британската, немската, гръцката и френската. Германия, Франция и Италия са страните с най-голяма консумация на сирене и заедно покриват 39,53% от обема на общата консумация на сирена в региона през 2022 г. Повече от 400 вида сирена се произвеждат в Италия. Моцарела, пармезан и пекорино са сирена, които често са използвани в регионалните италиански кухни. Пица, Balsamic di Modena, Risotto, Tortellini, Polenta и Pesto са ключови италиански ястия, включващи сиренето като добавка под формата на добавка или пълнеж. А фактът, че средностатистически французин консумира 26,5 килограма сирене годишно, също допринася за известността на този продукт.
Всъщност почти 40% от хората консумират сирене всеки ден, а над 95% са го включили в редовната си диета. Потреблението на млечни продукти под формата на различни видове сирена нараства и в Обединеното кралство. Това оказа влияние и на преработвателите, които изкупуват сурово мляко от външни ферми. През 2019 г. обемът на суровото мляко, което отива за производството на сирене, се е увеличило с 1,09 милиарда литра.

Голямото присъствие на супермаркети и хипермаркети насърчава сегмента за търговия на дребно в Европа
Високият пазарен дял на off-trade канала (хипермаркети, супермаркети и т.н.) се дължи основно на търговските формати хипер-супермаркети. Стратегическото позициониране на продуктите, специалното пространство на рафтовете, предназначено за сирена и предлагането на местни марки заедно с глобални брандове, са ключовите фактори, движещи продажбите на сирене през тези канали.
Супермаркетите/хипермаркетите са идентифицирани като основни канали за дистрибуция на сирена в Европа. Този канал придоби 44,33% дял от общия обем на продажбите през 2022 година. Потреблението на сирене се движи и от присъствието на водещи марки за бързо хранене като McDonald’s, KFC, Taco Bell, Subway и Burger King. Burger King, базирана във Франция верига ресторанти за бързо хранене, има повече от 480 обекти в страната. Предвижда се обемът на продажби в търговските канали да регистрират среден годишен темп на ръст от 0,73% за периода 2023 - 2029 година.
В Европа супермаркетите/хипермаркетите покриват 58,45% от продажбите на сирене в стойност през 2022 година. Ключови вериги супермаркети и хипермаркети създадоха мрежа от магазини на различни места в региона, за да имат максимално покритие на пазара. Някои от основните играчи са Metro Group, Ahold Delhaize, Fidesco, AmazonFresh, Walmart, Tesco, REWE Group, Kaufland и Aldi. Германия, Франция и Обединеното кралство притежават най-голям брой супермаркети и хипермаркети в Европа. През 2022 година трите страни придобиха общо 36,29% дял от общия обем на продажбите на сирене чрез супермаркети и хипермаркетите си.
От своя страна онлайн каналът се очаква да бъде най-бързо развиващият се канал за дистрибуция, тъй като поради натоварения си начин на живот съвременните потребители предпочитат онлайн покупките на хранителни стоки. Очаква се, в отговор на нарастващия брой интернет потребители, да се увеличат и онлайн магазините, предлагащи сирена, което ще стимулира развитието на продажбите през прогнозния период. През 2022 година делът на домакинствата с достъп до интернет е около 93%, спрямо 72% през 2011 година. Страни като Холандия, Франция, Обединеното кралство, Германия и Италия са с високо проникване на интернет потребители. Ключовите онлайн търговци на сирена в тези държави са FROMAGES.COM, The East London Cheese Board, La Gourmeta, Love Cheese, Italia Regina и Frank and Sal. Очаква се стойността на продажбите на онлайн канала да регистрира среден годишен темп на ръст от 5,15% за периода 2023-2029 година.

Потреблението на сирене на глава от населението се е увеличило с 3%
Потреблението на сирене на глава от населението се е увеличило с 3% през 2022 година в сравнение с 2021 г. Европейците ядат сирене от поне 7000 години. Сиренето е неразделна част от европейските кухни като италианската, британската, немската, гръцката, френската и др. Приблизително девет милиона тона сирене се консумират годишно в Европейския съюз. В различни ястия от европейската кухня, включително паста, пица, сандвичи и бургери, присъствието на сирене е задължително.
Потребителско проучване, проведено през август 2021 г., разкрива, че 71% от 1554 респонденти, участвали в анкетата, ядат сирене редовно. Голяма част от сирената, които се консумират, се произвеждат в Европа, главно във Франция, Италия, Германия и Холандия. Заедно тези страни покриват 39,53% от обема на общото сирене, консумирано в региона през 2022 година. Сиренето е високо ценено и сред французите поради разнообразния си вкус и социалния аспект, който този продукт предоставя.
Моделите на потребление на сирена в различните нации се различават значително. Италианските производители на сирена предлагат около 400 различни видове. Регионалните италиански кухни често използват сирена като моцарела, пармезан и пекорино. Сиренето от краве мляко е най-предпочитано в региона. Например, сред 1000-те вида сирена, които съществуват във Франция, сирена като раклет, кремообразният камембер и ементал, наред с всички останали, които се правят от краве мляко, са много популярни.
Източник: https://www.mordorintelligence.com/
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай