Списанието

Изберете рубрика:

 

В готовност сме да разгърнем пълния потенциал на плановете си

Брой 1-2, януари/февруари 2025

Дата: 21.02.2025 Коментари: 0
Снимки (1)
В готовност сме да разгърнем пълния потенциал на плановете си

Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България

 

Как оценявате финансовите си резултати в края на 2024 година?

2024 г. беше поредната динамична година за българския ритейл, но въпреки това ние продължихме да растем и да разширяваме екипа си – той е вече над 7500 човека. Този факт ни превърна в едни от най-големите частни работодатели в страната и още повече засили отговорността ни към развитието на целия трудов пазар и налагането на най-добрите работодателски практики. Доказателство за нашите усилия и инвестиции в тази посока е отличието Top Employer на престижния международен независим институт Top Employers Institute, което получихме наскоро за седма поредна година. При одитирането ни постигнахме нов рекорд - максимален резултат от 100% в девет от водещите категории. Много се гордея с този факт, тъй като никоя друга компания на българския пазар не е постигнала толкова добри резултати. Това е резултат от ясна стратегия, много работа и отдадеността на целия ни екип.

Връщайки се към темата за развитието на ритейл пазара, наблюденията и анализите ни показват една много ясна тенденция. Клиентите ни стават все по-чувствителни на тема „качество на достъпна цена“. Затова и ние продължаваме да работим приоритетно в тази посока – доказвайки високото качество на нашите продукти и процеси чрез сертификация. В нашето портфолио имаме 25 международни сертификата за качество, между които и TÜV Austria за нашите витрини с обслужване и TÜV Nord за голяма част от продуктите от нашата витрина, както и за продуктите от собствената ни марка „Брей!“ и „Шеф Месар“.

И като заговорим за собствените ни марки, искам да припомня, че ние станахме и първият ритейлър, който неотдавна се обърна към Националния статистически институт, за да легитимираме изчислението, че избирайки нашите собствени марки, домакинствата могат да намалят средно около 30% от месечния си бюджет при пазар.  Никой не го е правил досега, а ние проявихме смелостта да бъдем иноватор и в това отношение.

Така ще продължим да работим и през 2025  - да бъдем близо до хората и да им предлагаме богат асортимент с високо качество и достъпна цена.

Стартираме годината с влизане в Шенген. Какво ще подобри според вас отпадането на ограниченията за пътуване в ЕС?

Влизането ни в Шенген е изключително значимо събитие за целия ритейл сектор, като пряка полза от него ще имат нашите клиенти. За нашия бизнес това събитие означава по-бърза, по-лесна и по-прецизна логистика. Липсата на забавяне по границите ще ни позволи още по-детайлно планиране. Улесненият достъп до европейските пазари ще ни позволи да продължим да работим за разширяване на асортимента ни от продукти на конкурентни цени.

Какви са очакванията ви през тази година към държавата по отношение на регулациите, свързани с търговията на бързооборотни стоки?

Търговията на дребно е изключително конкурентен пазар и всяка евентуална намеса с допълнителни регулации би довела единствено до изкривяването му. Ние споделяме напълно схващането, че конструктивният диалог между бизнеса и държавата е в основата на развитието на всяка модерна икономика и ще продължим да работим в тази посока.

С какви планове стартирате 2025 г. – какви инвестиции да очакваме от вас, ще предложите ли нещо ново на вашите потребители?

За нас е важно да продължим да предоставяме асортимент, качество, достъпни цени и модерно обслужване на нашите клиенти. Това е нещото, което ни отличава и ще продължим да го правим. През 2025 г. ще продължим да увеличаваме асортимента на собствените ни български марки, които се превърнаха в любими и предпочитани от нашите клиенти.

Планираме също развиване на дигиталните услуги и разширяване на личния подход и личните предложения, като акцентът ще бъде насочен в посока да пестим времето на клиентите ни.

През 2025г. ще продължим и да модернизираме хипермаркетите ни в цялата страна, както и ще разгърнем експанзията ни в столицата.

Имаме амбициозни цели и за нашата ESG стратегия. Започваме сертификация на нашите магазини по стандартите на Световната банка и сертификата EDGE. Непрекъснато въвеждаме иновации и в съществуващата ни магазинна мрежа, които ни позволяват да увеличим енергийната си ефективност и да намалим въглеродните емисии. За 2024 отчитаме спад на емисиите с нови 650 тона.

С откриването на Централни хали, ние доказахме, че бизнесът може не само да възстановява паметници на културата, но и да ги развива, добавяйки стойност за обществото. За половин година наложихме Сцена „Централни хали“ като ново място за култура, изкуство и образование. И през новата година ще продължим да бъдем мост между образованието и бизнеса, както и ще бъдем активен партньор за популяризиране на българската култура. Но каквото и да правим, ние ще продължим да приоритизираме грижата за децата. В последните няколко години ние сме носител на сертификата „Компания приятел на детето“ и го приемаме като голяма отговорност. 1/3 от всички наши социални инициативи по всичките ни ключови теми са насочени към децата, защото вярваме, че промяната трябва да дойде от тях, те са нашето бъдеще и всяка инвестиция в деца е инвестиция в бъдещето.

Къде ще поставите фокус в бизнеса ви тази година?

Стратегията ни за 2025 г. е ясна, като основният фокус в нея ще бъде върху качеството, дигитализация и лично отношение към всеки наш клиент. Към това категорично добавям инвестицията в екип. Екипът ни е нашата сила и ние ще продължим да инвестираме в обучения и социални придобивки. Тази на пръв поглед „невидима“ инвестиция е всъщност една от най-важните за всяка модерна компания и ние ще продължим да се развиваме като топ работодател и предпочитано място за работа и кариера.

Какво си пожелавате за предстоящата година, какви са очакванията ви към нея по отношение на работата ви на българския пазар?

Пожелавам на целия ни екип в Kaufland здраве и нестихващ хъс за развитие и успехи. Искрено се надявам страната ни да има политическа и икономическа стабилност, за да можем да разгърнем пълния потенциал на плановете си.