Списанието

Изберете рубрика:

 

За 30 години на българския пазар Сарантис България се гордее, че се превърна в доверен партньор, модерна, успешна и устойчива компания

Брой 9, септември 2024

Дата: 24.09.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
За 30 години на българския пазар Сарантис България се гордее, че се превърна в доверен партньор, модерна, успешна и устойчива компания

Стефан Андреев заема позицията Генерален Мениджър в „Сарантис България“, като основният му фокус са експанзията на бизнеса и постигането на устойчив ръст.  Стефан притежава над 25 години опит в сферата на бързооборотните стоки, като 18 от тях прекарва в Unilever на различни позиции, включително „Мениджър за България“. През годините успешно развива бизнеси в разнообразни продуктови категории, като: „продукти за дома“, „грижа и лична грижа“, „храни и сладолед“. Докато работи в Unilever, също натрупва солиден опит в придобиванията на бизнеси и тяхното развитие. Преди да се присъедини към Сарантис, Стефан заема позицията на Мениджър дистрибуторски пазари за страните от Централна и Източна Европа, в компанията “Upfield”, където изиграва значителна роля в трансформацията й.

Г-н Андреев, разкажете ни малко за бизнеса, фокусите и визията на Sarantis.

Сарантис България е част от Sarantis Group - международна компания, специализирана в търговията с бързооборотни стоки (FMCG), с портфолио от над 100 бранда в категориите за продукти за дома и лична грижа, здраве и грижа, както и луксозна козметика. Основният дял от продажбите се формира от собствените брандове на компанията, като стратегическите дистрибуторски партньорства с над 25 международни компании допринасят за значителна част от оборота.

Групата има екип от повече от 2300 служители и управлява осем производствени фабрики в региона. С активна дейност в 13 държави, организирани в осем бизнес единици – Гърция (включително Португалия и избрани международни пазари), Полша, Румъния, България, Западните Балкани, Чехия, Словакия, Украйна и Унгария – Sarantis поддържа своето силно международно присъствие и обширна дистрибуторска мрежа, обхващаща над 50 държави и достигайки до 110 000 точки на продажба.

Визията на компанията включва устойчиво развитие чрез органичен растеж, придобивания и стратегически партньорства. Групата е публично търгувана на Атинската фондова борса от 1994 година.

Тази година Сарантис България отбелязва 30 години на българския пазар – каква е ролята на компанията за местния бизнес и кои са марките, които предлага на потребителите?

През 1994 г. Sarantis отваря първия си офис извън Гърция, поставяйки началото на експанзията в Източна Европа. За последните 30 години компанията се утвърди като водещ дистрибутор в България. Първоначално Sarantis оперира в категориите козметика и луксозна козметика с брандове като STR8, BU, C-THRU и други. В периода 2003-2005 г. компанията навлиза в категорията на домакинските продукти с популярни марки като FINO и Tub-o-Flo, които стават сред най-предпочитаните от българските потребители.

През годините Sarantis България разширява своето портфолио с марки в категориите грижа за лицето и кожата (Bioten) и слънцезащита (Carroten). Стратегическите партньорства с компании като Sodalis и Church & Dwight добавят брандове като Batiste (сухи шампоани), Wash & GO, Tesori D’Oriente и Denim към продуктовото портфолио.

Кои категории допринасят за вашия успех и лидерски позиции?

Sarantis България гордо заема лидерски позиции в много от категориите, в които оперира. Брандове като FINO са номер едно в категориите за торби за смет, алуминиево фолио и хартия за печене, а Batiste доминира пазара на сухи шампоани. В категорията дезодоранти и спрейове за тяло, различни варианти на STR8 (като Original и Red Code) също заемат водещи места. Повечето от останалите брандове на компанията също държат водещи позиции.

Инвестициите в брандовете включват комуникационни кампании в телевизия и дигитални медии, както и активизации на точките на продажба. Екипите по маркетинг и Shopper маркетинг работят активно за развитието и популяризирането на нашите продукти.

Какво е покритието ви на търговската мрежа?

Sarantis България има национално покритие във всички търговски канали, благодарение на нашия Finoменален търговски екип. Наши ключови партньори включват DM, Lily, Kaufland, Fantastico, BILLA, Metro, както и по-малки вериги и независими търговци, които също играят важна роля за успеха ни.

В отделната ни дивизия за селективна козметика основен партньор е водещата международна компания PUIG, която представлява топ брандове като Rabanne, Carolina Herrera и Jean Paul Gaultier. С тези брандове Sarantis България е ключов партньор на Douglas, Delirium и Sephora. Също така, активно разширяваме портфолиото с нишови парфюми, като например Amouage, които са част от най-новите трендове в индустрията.

Колко е голям екипът, които работи в компанията и каква е визията ви за хората работещи в организацията?

В Sarantis България работят около 90 души, основно в отделите продажби, маркетинг, логистика (supply chain), финанси и човешки ресурси (HR). Гордеем се с екипа си от опитни професионалисти, някои от които са част от компанията от дълги години, както и нови таланти, които са избрали Sarantis, след като са работили за големи международни компании. Уникалното при нас е, че макар да сме част от голяма международна група, сме запазили силния семеен и предприемачески дух, което ни позволява да бъдем гъвкави и да избегнем тежката бюрокрация.

Хората са нашият най-ценен актив. Ние създаваме среда, в която се стремим към високи стандарти на работа и резултати, като в същото време избягваме ненужни дейности, които не добавят стойност. Това увеличава ангажираността на нашите колеги и води до по-добра ефективност.

Какви други проекти развивате през последните години?

През последните три години Sarantis Group е в процес на цялостна трансформация, внедрявайки най-добрите системи и практики на управление във всяка област. В момента работим върху внедряването на ново поколение ERP система, която ще автоматизира много от процесите ни и ще отвори пътя за използване на изкуствен интелект (AI).

Като модерна и отговорна компания, Sarantis България е ангажирана с устойчивото развитие. Разработваме ESG стратегия (Екологично, Социално и Управленско отговорно поведение), а междувременно вече сме реализирали множество инициативи. Например, нашият бранд FINO подкрепя екологични проекти като почистване на планини и обществени места. Също така, произвеждаме торби за смет от рециклиран материал, с което допринасяме за опазване на околната среда.

Къде виждате Sarantis България след още 30 години?

Силно вярваме в бъдещето и гледаме с оптимизъм напред, защото разчитаме на способни хора и обичани от потребителите брандове. Имаме ясна визия за това как изглежда успехът и какъв е пътят към него.