Списанието

Изберете рубрика:

 

Насочени сме към средната класа

Брой 8, октомври 2008

Дата: 01.10.2008 Коментари: 0
Снимки (2)
Мирослав Макавеев, собственик на верига магазини „Народен магазин”

„Ера–Елит” се занимава с хранителен бизнес от 1995 година. Основната дейност на фирмата е търговия на едро и дребно, пакетиране на хранителни стоки, бутилиране на олио, внос на суровини и износ на стоки и продукция. От 2006 г. започва изграждането на верига от магазини с наименование „Народен магазин”. В момента действащите магазини са 50, като до края на 2010 г. броя им ще се увеличи до 100. В магазините се предлага голям асортимент стоки от първа необходимост за крайни потребители. Цените са достъпни за населението и продуктите притежават необходимото качество, съгласно европейските стандарти. Да бъдем местна водeща търговска верига е дългосрочна цел.

Г-н Макавеев, как избрахте името на веригата си „Народен магазин”?
Идеята за името „Народен магазин” идва от думата „народ” – стоки предназначени за средната класа от обществото. Те са традиционни и характерни за националната кухня.

Какво е характерно за развитието на „Народен магазин"?
За бързото развитие на веригата допринесе доброто качество на стоките, ниските им цени и доброто обслужване на клиентите. Лидерските ни позиции през годините се основават на това да бъдем: динамични – всеки клиент е уникален и изисква индивидуален подход; локални - ние позиционираме своите търговски обекти в градове, ограничени откъм избор и възможности за пазаруване; твърди последователи на своите цели - да бъдем местна водеща търговска верига е дългосрочната ни цел.

Какъв е форматът на обектите ви?
Магазините имат своя уникална визия и са така оборудвани, че да предоставят удобство и достъпност при пазаруване. Отличават се с неповторима атмосфера и първокласно ниво на обслужване. Хранителните маркети предлагат изцяло пакетирани, консервирани и бутилирани храни, без малотрайни хранителни продукти. Предимствата, които "Народен магазин" осигурява са: качество, ниски цени и неограничен избор на стоки от първа необходимост - варива, консервирани храни, олио, брашно, сол, захар, ядки, подправки, салатни сосове, безалкохолни напитки и захарни изделия. Доброто позициониране на местния пазар, приятната обстановка за пазаруване, чистите, светли и просторни помещения на магазините, с уникален декор и много цвят, възможността за самостоятелен и неограничен избор на всяка стока, организираните промоции всеки месец с изключително атрактивни цени, персоналното обслужване, непрекъснатото обновяване и допълване на асортимента, допринасят за лидерската позиция на търговска верига "Народен магазин" на българския пазар.

Как е изграден бизнесът ви? Магазините ваша собственост ли са или са наети?
Магазините са с площ от 150–300 кв. м. и са изградени в селища в Северна централна България, които не са по-големи от 50 хил. жители. Част от магазините са собствени, а останалите в наети помещения.

Имате ли собствен логистичен център или складово стопанство?
Имаме изграден собствен логистичен център в Севлиево и складови бази в Севлиево и Велико Търново.

Как се справяте с конкуренцията в региона, тук са вече Метро, Билла, ЦБА?
Не сме конкуренти с големите търговски вериги като Метро, Билла, ЦБА и др. Те развиват дейността си в големите градове и ценовата им политика е различна от нашата.

Предвиждате ли въвеждане на продукти под собствена марка?
Предлаганите стоки в магазините са със собствени търговски марки, които съответстват на необходимото качество, съгласно европейските стандарти.

Какво очаквате да се промени на пазара в близко бъдеще?
Търговията с хранителни стоки ще се промени. Пазарът ще се уголеми, концентрира и регулира. Малките фирми ще преустановят дейността си.

Имате ли проблеми с набирането и задържането на персонала си?
Фирмата предлага доста добри условия за работа на персонала. Има желаещи да започнат работа, тъй като името ни е известно на пазара. Текучеството е малко.

Какви са предимствата за потребителите да пазаруват в магазините ви?
Всички магазини са на самообслужване и предлагат на своите клиенти разнообразни и качествени хранителни стоки, директно от производителя, които влизат в промоции всеки месец на изключително атрактивни цени.

Освен търговската верига „Народен магазин”, развивате ли друг бизнес?
Да. Развивам и друг бизнес с хранителни стоки, както и производство на плодови и зеленчукови консерви.

Въпросите зададе Виктор Даковски