Списанието
Изберете рубрика:
Цветан Нейчев има двадесет годишен опит в търговията с бързооборотни стоки, като участва в реализирането на множество международни и локални проекти, свързани с ритейла. В момента е Главен оперативен директор на веригата удобни хранителни магазини Minimart. Първият им търговки обект бе открит през месец март тази година.
Г-н Нейчев, разкажете на нашите читатели малко повече за проекта Minimart.
Minimart e българска верига удобни хранителни магазини, с търговска площ между 50 и 100 кв.м. Зад търговската марка стои компанията „БГК“ АД, създадена през лятото на 2022 г. от група утвърдени български инвеститори и екип опитни експерти в ритейл бизнеса и търговската експанзия.
Първият Minimart магазин бе открит в края на месец март тази година в София и само за половин година веригата се превърна в една от най-видимите на територията на столицата, поради рекордната за българския пазар скорост на експанзия и подборът на топ локации на оживени градски улици, кръстовища, в близост до бизнес сгради и училища и спирки на обществения транспорт.
Както обичат да казват хората в Minimart, това са магазини „на една ръка разстояние“, където можеш да пазаруваш и по чехли, както и да отскачаш набързо за каквото ти потрябва, и когато имаш нужда от нещо.
Не случайно брандът е избрал за свой графичен знак зеленото зайче, символизиращо това лесно, бързо и комфортно „отскачане“ до Minimart – всеки ден, по няколко пъти на ден.
С какво тези магазини са по-различни от другите формати търговски обекти?
На първо място ни отличава нашият бизнес модел, който е много добра възможност за развиване на малък семеен бизнес. Ние избираме локациите и обектите, превръщаме ги в напълно оборудвани и заредени магазини, но оперативно магазините Minimart се управляват от франчайз партньори. Те сами избират и наемат своя екип, те определят възнаграждението на своите служители. Партньорите ни нямат никакъв ангажимент, най-вече финансов, по отношение на изграждането, оборудването и подбора на асортимента. Те получават готов магазин и обучение, за да работят по нашия стандарт. Един партньор може да управлява повече от един обект и това е много голям стимул да привличаме предприемчиви хора, които да печелят добре и да създават работни места.
На второ място е визията на нашите обекти – свеж и отличим бранд, уютни, добре подредени и заредени магазини, в които клиентите пазаруват без да губят време – бързо, комфортно и приятно.
Това, с което искаме да се откроим най-много обаче, е усещането у клиента, че сме неделима част от ежедневието и в дневната му рутина има поне една причина да отскочи до Minimart. За тази цел се стараем да създадем наша специфична атмосфера за пазаруване. Тя включва - удобна локация до дома/офиса; дълго работно време (7 дни в седмицата, от 7:00 до 22:00 часа); бързо обслужване и топло отношение към клиента (познаваме клиентите си по име и знаем какво купуват).
Не на последно място, нашата цел е да бъдем възприемани като предпочитаното място за ежедневно пазаруване. Именно за това внимателно селектираме всеки един наш продукт, работим само и единствено с висококачествени и наложени на пазара продукти.
Колко магазини са отворени до момента?
От стартирането ни в края на месец март тази година към момента имаме 27 активно функциониращи обекта, два от които в Пловдив. Планираме да изпратим годината с 40 работещи магазини Minimart – 30 в София и 10 в Пловдив.
Какви са основните продуктови групи, които се предлагат в магазините Minimart?
На фокус е дели секцията. Като наш запазен знак е хрупкавият ни хотдог, приготвен на място с класически кренвирш или премиум луканкова наденица. Съвсем скоро ще изненадаме нашите клиенти и с нови предложения за хотдог с нови хлебчета, по-пикантни сосове и добавки. Допитахме се до мнението на клиентите и феновете ни в социалните мрежи, стимулирахме ги да гласуват и така избрахме рецептите за новите продукти.
Планираме в много кратък хоризонт да изненадаме клиентите си и с други предложения за топли закуски и идеи за вкусен обяд или вечеря. Предстои да лансираме нова линия ready-to-eat продукти, разработени от водещ български бранд в ресторантьорския бизнес.
Друг запазен наш знак е хубавото кафе, с голямо разнообразие от кафе напитки. В тази посока предстои да пуснем от декември сезонни напитки с предпочитани зимни вкусове.
В Minimart предлагаме типичният ежедневен асортимент за всеки квартален хранителен магазин – млечни продукти, колбаси, хлебни изделия, напитки, основни храни, захарни изделия, алкохол, цигари, продукти за лична хигиена, храни за домашни любимци и други. Поради спецификата на малката търговска площ и трафик локациите, при нас са много добре застъпени импулсните стоки.
Вече сте и в Пловдив, кои други градове са във вашия фокус?
Градове в близост до София и Пловдив са наш пръв приоритет. Планираме да навлезем в Асеновград и Пазарджик през първото тримесечие на следващата година, а след това да продължим експанзията в Перник, Дупница, Ботевград, Благоевград и Стара Загора. Към края на следващата година очакваме да имаме работещи магазини вече и в Бургас.
Какви са бъдещите ви планове за развитие?
Амбицията ни е да бъдем най-бързо разрастващата се верига удобни хранителни магазини (с търговска площ до 100 кв.м) в България и в първите ни 3 години да оперираме в 300 обекта на територията на цялата страна. Бизнес моделът ни - магазините да се управляват от франчайз партньори, се радва на много голям интерес и ежедневно получаваме запитвания от различни части на страната.
Въпреки, че сме млада фирма, вече успяхме да се докажем като екип, който успява в много кратък срок да превърне една локация в атрактивен търговски обект, работещ по топ стандарти в търговията на европейско и световно ниво. Мерим се с утвърдени международни вериги и създаваме продукт, които ще промени представите на българския потребител за предпочитано място за ежедневно пазаруване в посока удобно, лесно, приятно, с най-актуалният и търсен асортимент, с хубаво кафе и добър избор за вкусно бързо похапване.
Желанието е ни е да клиентите ни да ни възприемат като „сърцето на квартала“ – място, през което минават всеки ден, дори по няколко пъти на ден, на път за работа, в обедната почивка или междучасието, за кафе пауза, за нещо сладко, докато разхождат кучето, или просто да срещнат някой познат и да си побъбрят.
За да се превърнем такава гореща точка за квартала, работим в посока за непрекъснато подобряване на асортимента, разширяване на дели секцията и предлагане на по-интересни напитки и храни, приготвяни на място, както и предлагане на допълнителни услуги.
Най-голямото предизвикателство за нас е да открием предприемчиви по дух, амбициозни партньори, които да управляват нашите обекти като свой собствен бизнес, да управляват повече от един обект и да създават от своя страна повече работни места.
Какво е вашето лично мнение за развитието на сектор „Търговия с бързооборотни стоки“ у нас?
На пазара на модерната търговия у нас има неусвоена ниша за вериги квартални магазини. Предстои навлизането и на други чуждестранни вериги, които идват с разработен модел и свое know-how, валидирано на други пазари, които тепърва ще се адаптират към потребителските навици на българския клиент. В тази ситуация, като самостоятелен български бранд, ние се чувстваме комфортно да бъдем по-гъвкави и свободни да се развиваме според вкуса и желанията на нашите клиенти.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай