Списанието
Изберете рубрика:
Радослав Иванов е търговски директор на Vapepro. Работи за бранда от неговото създаване и е водеща причина за лансирането му на пазара, както и за цялостното развитие на марката.
Вейпингът е една от новите и най-бързо развиващи се в световен мащаб индустрии за по-безопасни никотинови алтернативи. Ще ни разкажете ли малко повече за тази категория продукти?
Като член на Европейската асоциация вейпинг индустрия, ние споделяме следните факти относно вейпинга като алтернатива на тютюнопушенето, а именно: вейпингът трябва да се разграничава от тютюнопушенето. Това е употреба на електронно изделие за еднократна или многократна употреба, изпаряващо ароматна течност. Вейповете могат да бъдат с или без никотин.
Този продукт има за цел да предложи на настоящите пушачи на конвенционални цигари алтернативно изживяване чрез устройства, които отговарят на законовите изисквания и стандарти за качество. Те се придържат към установените строги норми за съдържание и концентрация на никотин. По този начин този тип устройства противодействат на нелегалното разпространение на електронни продукти. Именно появата и разпространението на последните влияят върху имиджа на тази категория продукти. Работим с институциите и контролните органи за безкомпромисно спазване на законите и най-важното – недопускане на продажба на вейп устройства на непълнолетни.
Какво е допустимото съдържание на никотин при тези продукти и какво е общото намаление на вредните вещества при вейпинга, в сравнение с пушенето?
Никотинът е пристрастяващо вещество и затова той косвено носи вреда, но той не е причината за заболяванията, свързани с тютюнопушенето. Причината са канцерогените, токсините, катраните и други, които се съдържат в дима от горящите цигари.
Никотиновите па̀ри при вейпинга, образувани от нагряването на течност, представляват по-малко вредния начин един пушач да задоволи никотиновия си глад. Във вейп течността има основно вода, глицерол и аромати - съставки, използвани масово в хранителната индустрия.
Разбира се, тук говорим само за вейпинг изделия, които отговарят на законовите изисквания за съдържание и качество. Те се определят от органи като СЗО, Международна агенция за изследване на рака, Агенция за обществено здраве на Англия, Кралска колегия на общопрактикуващите лекари, Британска белодробна фондация, Федерален институт за оценка на риска на Германия, Френска национална медицинска академия, Агенция за контрол на храните и лекарствата на САЩ, Американски център за контрол на заболяванията, Министерствата на здравето в Австралия и Нова Зеландия.
Тези и много други държавни органи и научни институции са категорични, че вейпингът има доказан потенциал да намали риска и вредата на тютюнопушенето.
Какво е развитието на тази категория продукти в България и какви са продуктовите иновации на Vapepro?
Вейпът като продукт съществува от много години, но в България в края на 2020 година започна много бързо развитие и ръст на категорията.
Vapepro беше един от първите брандове, лансирани на местния пазар. Първата продажба осъществихме през март 2021 година, като навлязохме с най-разпространената категория продукти – еднократен вейп.
В категорията на еднократните вейпове Vapepro лансира една уникална за българския пазар технология, а именно Airflow. Тя позволява контрол на въздушния поток, така че всеки потребител сам може да избира между по-интензивен вкус или по-продължително пушене. Системата предлага и Child Lock – позволява защита от случайна употреба от деца.
За клиентите, които вече са открили вейпинга като предпочитан продукт, създадохме и многократни презареждащи се устройства. С тях надградихме портфолиото си и предложихме една по-икономична алтернатива на лоялните почитатели на нашата марка.
Как изградихте нумерична дистрибуция в раздробения български пазар и предвид голямата конкуренция на останалите играчи в продуктите с никотин?
Нашата първоначална цел беше да имаме перфектно представяне в предварително проучени търговски обекти. Тези, които оказват най-голямо влияние като развитие на нови тенденции и чрез които достигаме до най-много таргетирани потребители.
Благодарение на ентусиазма и професионализма на нашия екип много бързо успяхме да покрием най-важния търговски канал за тази категория продукти – магазините, в които се правят главно импулсни покупки. Развихме добра дистрибуционна мрежа чрез надеждни партньоти, които повярваха в нас като компания която развива успешно брандове и продукти и като търговски екип с опит и познания в дистрибуцията и развитието на пазара.
Освен в изграждането на нумерична дистрибуция, се насочихме и в разработването и позиционирането на най-подходящите и атрактивни POS материали в търговския обект. Освен да отличат нашия бранд, те дадоха на потребителите ясна представа за наличните никотинови и безникотинови вкусове.
Разкажете малко повече за вашите потребители и как достигате до тях?
Основни потребители на вейпове са младите и модерни хора, живеещи главно в големите градове, които водят динамичен начин на живот и имат нужда от по-безвредна алтернатива на класическите цигари.
Това беше определящо и за слогана, който избрахме на марката - „Новото секси“. Достигнахме до нашите потребители чрез подходящи мърчандайзинг материали на местата, където обичат да се забавляват – открити басейни, хитови сред младежите плажове на Черноморието и други.
За изграждане на познатост на бранда важна роля изигра и билбордната кампания. Тя отново бе таргетирана там, където нашите потребители се движат – в кв. „Студентски град“, центъра на София и по пътя за летните хитови дестинации.
Последователността в работа ни, както за покритие на търговската мрежа, така и на емоционално ниво с нашите потребители, заедно с адекватната ни маркетингова стратегия, доведоха до логичния резултат. Vapepro е бранд номер 1 като пазарен дял според ритейл одит на „NielsenIQ България“ към декември 2023 година. Той успя да утвърди доверието към тази нова и бързо развиваща се категория на пазара.
Като лидер в категорията, ние осъзнаваме нашата отговорност не само за развитието ѝ, но и за установяване на етични норми и предоставяне на най-качествен продукт.
За нас е изключителна чест, че с присъствието си на повече от 30 пазара по света, успяхме да се превърнем в пазарен лидер. Влязохме в нови над 10 пазара през 2022 година. Ръстът на глобалните продажби е над 170% за 2022 спрямо 2021 година. Това е доказателство за правилната стратегия – както по отношение на продуктово портфолио, така и на избраните партньори, с които успешно се кооперираме.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай